کد خبر : 183240 تاریخ : ۱۳۹۷ سه شنبه ۳۰ بهمن - 14:40
نگاهی به آخرین شب سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر نت سکوت! اجراهای سی‌وچهارمین دوره جشنواره موسیقی فجر پس از ۶ شب به پایان رسید.

نوآوران آنلاین- تالار وحدت ۲۹ بهمن در آخرین شب جشنواره موسیقی فجر، میزبان دو اجرا (ارکستر آیسو و تکنوازی پیانو هوشیار خیام) بود.

ارکستر «آیسو» در حالی در سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفت که هیچ اثری از آهنگسازان ایرانی در بروشور این اجرا به چشم نمی‌خورد. این در حالی است که اجرای اثر آهنگسازان ایرانی تم جشنواره امسال است.

در سانس دوم اجرا، کنسرت تکنوازی پیانوی هوشیار خیام را نیز که می‌توان از آن به عنوان یک کنسرت پژوهشی یاد کرد، نقطه پایان سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر را در تالار وحدت گذاشت.

در سانس اول اجراهای تالار رودکی نیز اعضای گروه کر شهر تهران در آخرین روز از جشنواره موسیقی فجر، قطعاتی معروف از فیلم‌های موزیکال عالم سینما را اجرا کردند. در ادامه گروه بربطیان به سرپرستی حسین بهروزی‌نیا با تمرکز بر سازهای عود و بربط، (از سازهای باستانی ایران) و هم‌نوازی تنبک و دف، ۱۶ قطعه را در دو بخش نواخت و یکی از آخرین اجراهای جشنواره موسیقی امسال را رقم زد.

برج آزادی که در آخرین شب جشنواره موسیقی فجر میزبان دو اجرا (گروه «تنور تریو» به سرپرستی میلاد زنده‌نام و گروه موسیقی آذری علی پرکار) بود، در کنسرت دوم شاهد ریزش جمعیت تماشاچیان بود.

از طرفی در سالن سوره حوزه هنری و آخرین شب اجراهای موسیقی نواحی سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر با گروه‌های اهواز و بوشهر، ساعات شادمانه‌ای را برای مخاطبان رقم زد. در بخش اول این اجرا که توسط اعضای گروه با لباس عربی و با شعرهای عربی به صحنه رفت، در میانه یکی از قطعه‌ها، با اجرای برنامه به زبان فارسی همراه شد.

همچنین گروه موسیقی «بانوان یاغلیق» و «کنسرت رخداد» هر کدام در دو سانس جداگانه در سالن فرهنگسرای نیاوران به اجرای قطعات موسیقی پرداختند.

برج میلاد نیز در دو سانس، میزبان محسن ابراهیم‌زاده بود و تالار ایوان شمس در این شب هیچ اجرایی را میزبانی نمی‌کرد. در مجموع سه فیلم موسیقایی هم در دو سانس در خانه سینما به نمایش درآمد.

سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر پس از ۶ شب اجرا امروز (سه‌شنبه، ۳۰ بهمن) در تالار وحدت به کار خود پایان می‌دهد. شاهین فرهت دبیر این دوره جشنواره بود که تم این رویداد را اجرای آهنگسازان ایرانی قرار داده بود.