کد خبر : 184824 تاریخ : ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۶ اسفند - 12:21
اطلاعیه مرکز استعدادهای درخشان درخصوص مسابقات «خانه ریاضی» بر اساس اطلاعیه مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان، ثبت‌نام و برگزاری مسابقات خانه ریاضی مربوط به این مرکز نیست.

نوآوران آنلاین- مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان؛ طی اطلاعیه‌ای به خانواده‌ها توصیه کرد به‌جز المپیادها و مسابقات رسمی این مرکز، از ثبت‌نام و اعزام دانش آموزان به مسابقات بین‌المللی پرهیز کنند.

مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در راستای انجام تکالیف و مأموریت‌های سازمانی خود، مسئول پیگیری و برگزاری ۹ المپیاد علمی زیر است که هرساله طبق بخشنامه رسمی به مدارس متوسطه دوره دوم سراسر کشور و رسانه‌ها ارسال می‌شود.

۱-المپیاد فیزیک ۲- المپیاد زیست‌شناسی ۳- المپیاد نجوم و فیزیک ۴- المپیاد ادبی ۵- المپیاد سلول‌های بنیادی ۶- المپیاد کامپیوتر ۷- المپیاد ریاضی ۸- المپیاد شیمی ۹-  المپیاد جغرافیا

برگزیدگان و تیم ملی المپیادهای علمی فوق، با مجوز وزیر پس از موفقیت در مراحل مختلف، به رقابت‌های بین‌المللی اعزام می‌شود و از تسهیلات لازم برخوردارند.

طبق قانون، مرجع شناسایی و اعزام تیم‌های دانش‌آموزی به مسابقات و المپیادهای بین‌المللی، بر عهده این مرکز است.

 لذا به خانواده‌ها مؤکداً توصیه می‌شود به‌جز المپیادها و مسابقات رسمی که با محوریت این مرکز برگزار می‌شود، از ثبت‌نام و اعزام به مسابقات بین‌المللی پرهیز کنند. این مرکز در قبال اعزام دانش‌آموزان، خارج از فرایند قانونی فوق، هیچ مسؤولیتی ندارد و از درگیر کردن دانش‌آموزان متوسطه اول با این مسابقات پرهیز شود.

همچنین مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان، در اطلاعیه‌ای به روسای ادارات و مدیران مدارس استعدادهای درخشان سراسر کشور اعلام کرده است با توجه به سؤالات مکرر اولیاء دانش‌آموزان مبنی بر ثبت‌نام و برگزاری مسابقات خانه ریاضی به اطلاع می‌رساند این مسابقه مربوط این مرکز نبوده و هیچ تعهدی در برنامه‌ریزی، اعزام IMC۲۰۱۹ و تسهیلات دانش‌آموزان وجود ندارد.