کد خبر : 184841 تاریخ : ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۶ اسفند - 14:02
سرمربی تیم ملی بوکس: از باخت روزبهانی نمی‌ترسیم/ قول 3 سهمیه المپیک داده‌ایم سرمربی تیم ملی بوکس ایران با بیان اینکه ترسی از باخت روزبهانی در قهرمانی آسیا ندارد، گفت: با برنامه‌هایی که در نظر داریم، قول کسب سه سهمیه المپیک را داده‌ایم.

نوآوران آنلاین- اکبر احدی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص اعزام نشدن احسان روزبهانی به مسابقات قهرمانی آسیا توضیح داد: این خبر صحیح است اما به هیچ عنوان بحث ترسیدن از باخت او وجود ندارد که برخی افراد روی چنین مسائلی زوم کرده‌اند. اگر ترس از باخت وجود داشت به هیچ عنوان احسان را در مسابقات مکران روی رینگ نمی‌فرستادم آن هم در شرایطی که سه سال از میادین دور بود.

او در پاسخ به این سوال که دلیل این اعزام نشدن چیست؟ اظهار کرد: احسان باید آماده‌تر شود تا برای کسب سهمیه المپیک تلاش کند. او تمرینات را پیگیری می‌کند تا به آمادگی لازم برسد چرا که اواسط خرداد ماه یک تورنمنت سطح اول جهانی در قزاقستان برگزار می‌شود که او را در این مسابقات به میدان می‌فرستیم. رقابت‌های قزاقستان جایزه بزرگ است و به همین دلیل سطح بسیار بالایی دارد.

سرمربی تیم ملی بوکس در ادامه گفت: برخی افراد که این روزها در حال انتقاد از بوکس هستند نه کارشناس این رشته بوده‌اند و نه ورزشکار، تنها به دلیل منافع شخصی انتقادهایی را انجام می‌دهند که جای تأسف دارد. امیدوارم بوکس به روزهای خوب خود باز گردد.

او در پاسخ به این سوال که آیا اعزام نشدن روزبهانی به مسابقات قهرمانی آسیا کسب سهمیه المپیک را برای این بوکسور سخت‌تر نمی‌کند؟ اظهار کرد: این موضوع مشکل ساز نیست. ما برای کسب سهمیه المپیک مسابقات جهانی را داریم که آزاد است، یعنی هر تیم می‌تواند با هر تعداد بوکسور که می‌خواهد در این رقابت‌ها حاضر شود. همچنین مسابقات قاره‌ای را نیز پیش رو داریم که با نتیجه گرفتن در آن‌ها می‌توانیم سهمیه لازم را کسب کنیم.

احدی در پاسخ به این سوال که بوکسورهای ایران می‌توانند سهمیه المپیک را کسب کنند؟ توضیح داد: ما قول سه سهمیه المپیک را داده‌ایم و با کارهایی که مد نظر داریم، این موفقیت دور از انتظار نیست. مثل همیشه شانس اول کسب سهمیه سنگین وزن‌ها هستند اما برای این دوره ما در میان وزن و سبک وزن هم شانس کسب سهمیه داریم. با آنالیزی که از رقبا داشته‌ایم به شخصه امید زیادی دارم که به این موفقیت برسیم.

مربی سه ستاره بوکس ایران در مورد نفرات دعوت شده به تیم ملی بعد از رقابت‌های بین‌المللی جام مکران نیز گفت: همانطور که در مسابقات چابهار دیدید بوکسورهای تیم امید ما بهتر از بزرگسالان مبارزه کردند و ترکیبی هم که قرار است به قهرمانی آسیا اعزام کنیم ۵۰ درصد از تیم امیدها هستند. انگیزه بالای این نفرات نقاط قوت آن‌ها است که برای من و خانواده بوکس خوشحال کننده است.

اکبر احدی در پایان گفت: اینکه بگوییم در مسابقات قهرمانی آسیا همه بوکسورهای ما در سبک وزن‌ها فینالیست یا روی سکو باشند انتظار بسیار بالایی است. تیم‌های ازبک و قزاق حرف اول را در بوکس جهان می‌زنند و به دلیل هزینه‌هایی که کرده‌اند در شرایط مطلوب‌تری قرار دارند. امیدوارم ما نیز با این برنامه‌هایی که داریم به سطح قابل قبولی برسیم. از همه اهالی رسانه هم که بدون در نظر گرفتن منافع شخصی به بوکس کمک کرده‌اند تشکر می‌کنم.