کد خبر : 185911 تاریخ : ۱۳۹۸ جمعه ۳۰ فروردين - 12:54
باشگاه مشتریان بانکداری شرکتی در بانک مسکن بزرگتر شد مدیر امور اعتباری بانک مسکن از ورود «کاشی تبریز» و «صبانفت» به باشگاه مشتریان بزرگ بانکداری شرکتی به عنوان استفاده‌کنندگان از این خدمات نوین خبر داد.

نوآوران آنلاین-محمد حسن علمداری در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، از هدفگذاری بانک مسکن برای تعمیم خدمات بانکداری شرکتی در سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته در همین راستا پس از «بوتان» که اولین مشتری بزرگ بانکداری شرکتی ما بود، دو مجموعه «کاشی تبریز» و «صبانفت» که یکی از شرکت‌های فعال در بخش ساخت و ساز پروژه‌های بزرگ ساختمانی وزارت نفت است نیز به جمع استفاده‌کنندگان از این خدمات اضافه شدند.

وی با تاکید بر اینکه جذب مشتریان برای بانکداری شرکتی در بانک مسکن طی یک فرایند تدریجی صورت می‌گیرد، گفت: عجله‌ای برای اینکه به آمار تعداد زیاد مشتریان بانکداری شرکتی برسیم نداریم، بلکه بر این هدف متمرکز هستیم که شرکت‌های برند و توانمند را جذب کنیم و این موضوع در تقویت مراودات مالی به مرور زمان با این مشتریان بزرگ رخ می‌دهد. استفاده از خدمات بانکداری شرکتی هم برای شرکت‌ها و هم برای بانک منفعت دارد.
علمداری در تشریح جزییات خدمات بانکداری شرکتی، گفت: به زبان ساده در قالب این خدمات عملا «اختیارات بانک» در اختیار مشتری قرار می‌گیرد، به این معنا که در شرایط عادی ابتدا مشتری باید تقاضای استفاده از خدمات یا تسهیلات خاصی را ارایه کند و سپس بانک تصمیم بگیرد که این خدمات را در چه سطحی و در چه زمانی به مشتری ارایه کند. این در حالی است که در بانکداری شرکتی مشتری بر اساس حد اعتباری خود یک سال به شکل تضمینی و در هر زمان که بخواهد از خدمات مطلوب خود بهره‌مند می‌شود. این خدمات شامل اخذ تسهیلات، ضمانتنامه بانکی و مواردی از این دست است که اغلب شرکت‌های بزرگ در مقاطع مختلف زمانی به آن نیاز پیدا می‌کنند.
وی با بیان اینکه بانک مسکن سالانه یک نوبت مشتریان بانکداری شرکتی را اعتبارسنجی می‌کند، گفت: هر سال بر اساس نتایج اعتبارسنجی مشخص می‌شود که این مشتریان تا چه سقفی می‌توانند از خدمات تضمینی بانک مسکن در طول همان سال بنا به درخواست خود استفاده کنند.
به گزارش هیبنا، بانکداری شرکتی یکی از روش‌هایی است که طی آن برای مشتریان ویژه، خدمات ویژه ارایه می‌شود. بانک مسکن تلاش می‌کند به تمام نیازهای این مشتریان به خدمات بانکی اعم از تسهیلات، تعهدات و خدمات الکترونیک پاسخ دهد. اما این پاسخ برای مشتریان بانکداری شرکتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن حاصل می‌شود.
بانکداری شرکتی علاوه بر اینکه زمینه‌ساز گسترش فعالیت بانک، کارمند محوری و سودآوری خواهد شد، سرعت ارایه خدمت به مشتریان را افزایش می‌دهد و در نتیجه رضایتمندی از بانک ارتقا خواهد یافت. مشتریان بانکداری شرکتی از گروهی شناسایی و انتخاب می‌شوند که پتانسیل و حجم بالاتری نسبت به مشتریان معمولی دارند. با توجه به اینکه دامنه فعالیت اقتصادی این قبیل مشتریان وسیع است، ارایه خدمات به شکل ویژه به آنها یک روال برد – برد محسوب می‌شود.
بانکداری شرکتی همچنین خدمات ویژه‌ای درحوزه فناوری اطلاعات و رفاهی به مشتریان ارایه می‌کند و با ارایه نرم‌افزارهای مورد نیاز آنها، از انواع خدمات گسترده پرداخت مورد نیاز مشتری به نحوی پشتیبانی می‌کند که این خدمات به سادگی در بستر نرم‌افزاری ویژه برای وی قابل بهره‌برداری باشد.

  •