کد خبر : 186715 تاریخ : ۱۳۹۸ شنبه ۲۱ ارديبهشت - 15:29
از سوی صالحی امیری مطرح شد درخواست برای اهدای یادبودهای بازی‌های آسیایی تهران به موزه ورزش رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه اهدای یادبودهای قدیمی به موزه ورزش اهمیت زیادی دارد، گفت: از اهالی ورزش می‌خواهیم یادگاری‌های بازی‌های آسیایی تهران را هم به این موزه اهدا کنند.

نوآوران آنلاین- سید رضا صالحی امیری در حاشیه اهدای یادبود برخی ورزشکاران به موزه ملی ورزش با یادآوری اینکه این موضوع در ۲.۵ طبقه و در محل کمیته ملی المپیک افتتاح می‌شود، گفت: با پیگیری کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و همچنین با همت نصرالله سجادی، شاهرخ شهنازی و آقای سعیدی، آثار ارزشمندی از خانواده مرحوم فارسی به این موزه اهدا شده است.

وی در این رابطه با یادآوری اینکه مرحوم فارسی از عکاسان باسابقه ورزشی است که بیش از ۶۰ سال تجربه عکاسی ورزشی دارد، تصریح کرد: تمام نگاتیوهای عکاسی وی در اختیار موزه ملی ورزش گذاشته شده است. همچنین برخی از یادبودهای دوران عکاسی مرحوم بهمنش نیز به موزه تقدیم شده است.

رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه قدمت اشیای اهدایی به موزه ملی ورزش اهمیت زیادی برای ما دارد، تصریح کرد: هرچه قدمت این اشیا بیشتر باشد، ارزش آنها بیشتر خواهد بود و باعث تقویت اعتبار موزه می‌شود. به همین دلیل از همه اهالی ورزش می‌خواهیم اشیای قدیمی خود را در اختیار موزه قرار دهند.

وی با یادآوری برگزاری بازی‌های ۱۳۵۳ در تهران گفت: برای این دوره بازی‌ها یک غرفه اختصاصی در نظر گرفته شده است. اهمیت زیادی برایمان دارد که ورزشکاران یادبودهای خود از این دوره بازی‌ها را تقدیم موزه ورزش کنند. به هر حال این تنها رویدادی بود که از بازی‌های آسیایی به میزبانی ایران برگزار شد و وجود یادگاری‌های آن در موزه باعث اعتبار آن خواهد شد.

صالحی امیری با بیان اینکه به ازای هر شیء دریافتی از فدراسیون‌ها یا ورزشکاران یک سند یا به نوعی رسید در اختیار آنها قرار داده خواهد شد، گفت: در حال حاضر ۳۰ ویترین برای موزه پیش بینی شده است اما تعداد آنها به ۵۳ ویترین افزایش خواهد یافت. هر ویترین مختص یک فدراسیون خواهد بود و مسئول به روز کردن این ویترین‌ها خود فدراسیون‌ها هستند.