کد خبر : 187005 تاریخ : ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۹ ارديبهشت - 14:55
شهردار منطقه یک در دیدار با سرمایه گذاران: با اجرای تالار گفتگو سرمایه گذاران در شمال تهران حمایت می شوند

نوآوران آنلاین- به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید حمید موسوی شهردار این منطقه در دیدار با 70 نفر از سرمایه گذاران شاخص منطقه یک با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: مدیریت فعلی باید متکی بر مشارکت حداکثری مردم باشد که در عرصه ساخت و ساز ، صاحبان سرمایه، تولید کنندگان مسکن در راس این گروه قرار می گیرد که بعد از مواهب طبیعی و اکولوژیکی شمال تهران دومین پتانسیل منطقه یک محسوب می شوند.
وی افزود:این میز ویژه به بررسی درخواست های سرمایه گذاران و تسهیل و تسریع در رسیدگی به امور مورد نظر آنها خواهد پرداخت و با حذف واسطه ها و کم کردن فاصله بین آنها و مدیریت شهری و هماهنگی بین معاونت ها موجب تسهیل و تسریع در خدمات رسانی به سرمایه گذارن شود تا این سرمایه ها در منطقه باقی بمانند و مولد و محرک توسعه شوند.
شهردار منطقه یک گفت: سرمایه گذاران در کمیسیون های تخصصی بر اساس علاقه و تخصص خود تقسیم می شوند تا با ارایه نظرات و تجربیات خود در کنار مدیریت شهری در رونق منطقه نقش داشته باشند و بتوان از پتانسیل این سرمایه های  انسانی در راستای خدمات رسانی بیشتر به منطقه بهره جست.
موسوی تصریح کرد: اگر سرمایه گذاران همسو با اهداف مدیریت شهری منطقه باشند و درخواست ها و دغدغه های آنها مورد توجه قرار گیرد موتور محرک در توسعه منطقه خواهند بود.
این مقام مسئول افزود: در حال حاضر منطقه یک با 500 هزار نفر جمعیت که بیش از 100 هزار نفر بیشتر از پیش بینی طرح تفصیلی بوده ، با کمبود 180 هکتاری در عرصه های سرانه و خد ماتی مواجه بوده  و سرانه های موجود کفاف جمعیت منطقه را نمی دهد.
موسوی تصریح کرد : موقعیت اکولوژیکی و محدوده های مستعد توسعه در شمال تهران از جمله ارتفاعات ، رود دره ها و... موجب تغییر رویکرد در منطقه از بخش مسکن به خد ماتی و گردشگری شده و می تواند گردشگری منطقه را در بخش های تفرجگاهی، مذهبی، تاریخی، طبیعی، سلامت، ورزش ،پردیس های هنری، تجاری و... در سطح فرا منطقه ای و فراملی توسعه دهد  و این امر تولید ثروت جدید را برای سرمایه گذاران به همر اه خواهد داشت.
وی اجرای مدهای جدید حمل و نقلی در بخش گردشگری، اتصال خط 1 به 3 مترو و ایجاد ایستگاهی در محله چیذر ،ایجاد رینگ ترافیکی محور ولیعصر(عج)- شهرداری – شریعتی ر ا از اقدامات منطقه در راستای کاهش ترافیک شمال تهران دانست که می تواند سرمایه گذاری را بهبود بخشد.
موسوی به اختصاص دفتر ساماندهی محور شهرداری اشاره کرد و گفت: این دفتر با حضور اساتید دانشگاهی و صاحبان دانش و دانشجویان به ارایه طرح ساماندهی خیابان شهرداری می پردازد تا با اجرای ساماندهی محور خیابان شهرداری از نظر منظر شهری، تردد کم توانان جسمی و حرکتی و... ، پیاده راه تجریش و پلازای شهری اجرایی شود و شمیران بعنوان نگین تهر ان بدرخشد.