کد خبر : 187853 تاریخ : ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۸ خرداد - 19:16
رئیس شورای اسلامی شهر تهران: بیش از گذشته به چمران‌ها و شریعتی‌ها نیاز داریم رئیس شورای اسلامی شهر تهران در آغاز یکصدو چهل و نهمین جلسه شورا گفت: امروزه که ایران بیش از هر زمان دیگری با تهدیدات و توطئه بیگانگان مواجه است، ما بیش از گذشته به تولید و تکثیر چمران‌ها وشریعتی‌ها نیاز داریم.

نوآوران آنلاین- محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای یکصدو چهل و نهمین جلسه شورا با اشاره به سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و درگذشت دکتر علی شریعتی گفت: این دو چهره شاخص تاریخ انقلاب اسلامی، که تاثیرگذاری فراوانی بر نسل جوانان دهه پنجاه داشتند از نمادهای تلفیق تعهد و تخصص در زمانه خود محسوب می شدند.

 وی در ادامه با بیان این نکته که چمران وشریعتی با وجود تحصیل در بهترین دانشگاههای غرب، بازگشت به وطن و حضور در میان مردم را برگزیدند، افزود:  در این راه آماج سخت‌ترین حملات، ترور شخصیت و سرزنشها شدند اما عشق به اسلام ومردم نتوانست خللی در اراده آنان برای ساختن جامعه وفردایی بهتر پدید آورد.

هاشمی با بیان اینکه هیچ اندیشمند و متفکری از خطا و اشتباه منزه نیست گفت: اگر خطا و اشتباهی در تفکرات این چهره های ارزشمند تاریخ انقلاب وجود دارد نباید به سانسور و حذف همه یا بخشی از شخصیت آنها در رسانه های رسمی بیانجامد چرا که در زمانه ای که اصالت منافع فردی و باندی و گروهی بر مصلحت مردم و انقلاب ارجحیت پیدا کرده است، ما نیاز به ظهور چمران ها وشریعتی هایی داریم که بیش و پیش از خود به دیگران بیاندیشند.

رئیس شورا افزود: نسلی که انقلاب کرد، شور خود را از شریعتی وام گرفت و نسلی که به جبهه رفت با مناجاتها و نگاه عرفانی چمران مانوس بود، شاید یکی از علل ایجاد گروههای انحرافی در انقلاب، برخورد حذفی از سوی برخی جریانات فکری و سیاسی با اندیشه و تصویر مرحوم شریعتی بود که اجازه مصادره نام و سوءاستفاده از شورانقلابی نهفته در اندیشه شریعتی را به گروههای منحرف داد.

هاشمی تاکید کرد: امروزه که ایران بیش از هر زمان دیگری با تهدیدات وتوطئه بیگانگان مواجه است ما بیش از گذشته به تولید وتکثیر چمران ها وشریعتی ها نیاز داریم که دغدغه نخست‌شان وطن، مردم و دین باشد، با متحجران و بیگانه گرایان مرز بندی داشته باشند و مطابق با زمانه بیاندیشند و عمل کنند.