کد خبر : 188838 تاریخ : ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۴ تير - 15:37
مدیر کل رسيدگي به تخلفات كارمندان شهرداری تهران در منطقه یک: هیات رسیدگی به تخلفات اداری از حقوق شهروندی صیانت می کند هیات های رسیدگی به تخلفات اداری یکی از نهادهایی است که اقدام و فعالیت آن جنبه بازدارندگی از تخلف و در عین حال صیانت از حقوق شهروندی دارد.

نوآوران آنلاین- به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک محمد داودی مديركل دفتر هماهنگي و نظارت بر هيات هاي رسيدگي به تخلفات كارمندان شهرداري تهران در جلسه ای که با حضور غلامرضا آبرودی مشاور شهردار و دبیر هیات مرکزی گزینش ،سیدحمید موسوی شهردار منطقه یک، معاونان، مدیران شهری و کارکنان منطقه یک برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: هيات هاي رسيدگي به تخلفات كارمندان با اعلام تخلف و شکایت وارد رسیدگی شده و رأی قانونی صادر و مراتب برای رسیدگی به اصل جرم به مراجع قضایی صالح ارسال می شود.

وی گفت: مدیران و کارکنان باید به قانون آشنا بوده و اکثر تخلفات ناشی از جهل و عدم اطلاع به قانون و آموزش است که این موضوع فرد را از عواقب آن مصون نمی دارد و  قانون ارتقاء سلامت اداری، کارکنان را موظف کرده در صورتی که از فساد و سوء جریان مالی و اداری در سازمان اطلاع پیدا کردند به مراجع ذی صلاح گزارش دهند.

شهردار منطقه یک نیز خاطر نشان ساخت: بزرگترین سرمایه شهرداری منطقه یک نیروی انسانی آن است و حفظ این سرمایه دقت در صیانت و جایگاه همکاران و جلوگیری از فساد اداری است.

وی آموزش و ارتقاء دانش حقوقی و آشنایی با ضوابط اداری را لازمه کاهش تخلفات اداری دانست و گفت: در بسیاری از مواقع همکاران سهوا به واسطه جهل بر یک قانون یا دست کم گرفتن یک ضابطه و مقررات دچار مشکلات اداری و سال ها درگیر سازمان و نهادهای نظارتی می شوند لذا لازم است با حضور اساتید اهل فن دانش همکاران افزایش یابد.

در پایان این نشست تعدادی از همکاران با مديركل دفتر هماهنگي و نظارت بر هيات هاي رسيدگي به تخلفات كارمندان و دبیر هیات مرکزی گزینش دیدار و مسائل مربوطه و درخواست های خود را بازگو کردند که نسبت به بررسی و رفع مسائل ایشان اقدام شد.