کد خبر : 188950 تاریخ : ۱۳۹۸ جمعه ۲۸ تير - 12:22
شهردار منطقه یک تهران: شورایاران باید از بین همه اقشار جامعه برگزیده شوند شورایاران باید از بین همه اقشار جامعه انتخاب شوند تا با اشراف به همه مشکلات محلی بتوانند طرح های کاربردی ارایه دهند.

نوآوران آنلاین- به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید حمید موسوی شهردار منطقه یک تهران در جمع شورایاران محلات شهرک قائم(عج) ، نفت، گل ها، صدف و... در شمال شرق منطقه یک با بیان مطلب فوق اظهار داشت: شورایاری، نهادی اثر گذار در محله است و در گزینش آنها باید تابع الگویی باشیم که اعضای شورایاری از همه گروه های محله شامل  معلمان، دانشجویان، پزشکان، استادان دانشگاه، معتمدان محله و.. .انتخاب شوند  در این صورت شورایارهایی خواهیم داشت که به همه موضوعات و نیازهای محله فکر می کنند و طرح هایی ارائه می دهند که دربرگیرنده خواسته اهالی هر محله است.
وی گفت: وقتی از این سرمایه های اجتماعی به درستی استفاده شود، از میان آنها نماینده هایی انتخاب می شوند که می توانند برای کل محله موثر باشد. در منطقه یک افراد فرهیخته ای ساکن هستند که اگر در انتخابات  کاندیداها  شرکت کنند، پارلمان قوی محلی و مطالبه گر خواهیم داشت.

شهردار منطقه یک افزود: منطقه یک از لحاظ شاخص‌های توسعه یافتگی به شکلی است که می‌تواند به توسعه پایدار برسد و محلی برای رویداد‌های فرهنگی شود.

موسوی تصریح کرد: توسعه پایدار زیست محیطی و کالبدی نمی تواند محقق شود مگر اینکه توسعه پایدار اجتماعی و چه بسا توسعه اقتصادی و سیاسی اتفاق بیفتد و توسعه پایدار اجتماعی زمانی محقق می شود که سرمایه های اجتماعی شکل بگیرد و این سرمایه های اجتماعی گروه های غیر دولتی هستند که ارتباط غیراداری و غیر سازمانی با هم دارند و سرمایه اجتماعی، فقط منظور شورایاری نیست بلکه تمام گروه های مرجع و مردم نهاد، افراد صاحب نفوذ، هیات امنای مساجد، مدارس و هیات های مذهبی را شامل می شود.

شهردار منطقه یک تهران با تاکید بر این موضوع که خطاب کردن شهروندان منطقه یک به پولدارها ، جفا در حق آنهاست گفت: هیچ مردم منطقه ای نسبت به مردم منطقه دیگر برتری ندارد و ما همه یک ملت هستیم که مطرح شدن موضوعاتی این دست موجب دامن زدن به اختلافات است و تلاش شبانه‌روزی من و همکارانم برای خدمتگزاری به مردم است.