کد خبر : 188964 تاریخ : ۱۳۹۸ جمعه ۲۸ تير - 14:15
بازدید معاون‌حمل ‌و نقل سازمان راهداری و‌حمل و نقل جاده ای از پایانه های مرزی بازرگان و رازی در دومین روز از سفر به استان آذربایجان غربی،مهران قربانی، معاون‌حمل ‌و نقل سازمان راهداری و‌حمل و نقل جاده ای از پایانه های مرزی ایران در جوار کشور ترکیه در شمال استان بازدید و بر بهبود امور و توسعه زیرساخت های لازم تاکید کرد.

نوآوران آنلاین- به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای پایانه مرزی رازی در شهرستان خوی نخستین مقصد معاون‌حمل ‌و نقل سازمان راهداری و‌حمل و نقل جاده ای به همراه مدیرکل آذربایجان غربی بود که در جریان آن با تاکید بر اهمیت این پایانه مرزی برای تسهیل مراودات با کشور دوست و همسایه، ترکیه و مسیر منتخب مسافران زمینی بین دو کشور تسریع عملیات عمرانی پایانه مرزی رازی، نظم ،آراستگی سیمای فضای پیرامون و تکمیل محوطه سازی و ابنیه موجود را بیش از پیش، ضروری عنوان کرد.

وی خواستار آن شد که تا زمان اتمام پروژه های عمرانی پایانه مرزی خوی، ایمنی و و آسایش مسافران با انجام اقدامات مبتنی بر ممیزی دقیق ارتقا یابد.

معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای دراین سفر همچنین از شهرک‌حمل ‌‌و نقلی آذرکوهسار خوی نیز بازدید کردو در سالن اعلام بار با رانندگان بصورت چهره به چهره گفتگو کرد.

در این دیدار صمیمی رانندگان مشکلاتی در خصوص فرآیندهای سالن اعلام بار ، نوع و تعداد بارهای اعلامی و سایر مشکلات خود اعلام نمودند و عضو هیئت عامل سازمان در جریان این بازدید، در کلاس آموزشی رانندگان حضور یافت و از چگونگی آموزش و نظرحاضران در کلاس، مطلع و برای ارتقای آموزشها مواردی را مطرح نمود.

قربانی در بازدیداز پایانه مرزی بازرگان بعنوان مهم‌ترین گذرگاه زمینی رسمی ایران با کشور ترکیه یاد کرد وبرای بهبود روند انجام خدمات، عملیات عمرانی در قالب کارهای تکمیلی راهکارهایی را عنوان کرد.

معاون حمل ‌‌نقل سازمان همچنین در خطوط پذیرش و ترخیص ناوگان ترانزیتی و بین الملل پایانه مرزی بازرگان حاضر و با کسب نظراز رانندگان، کاهش مدت زمان انتظار این ناوگان با اجرای برنامه های نرم افزاری و‌سخت افزاری اداره کل راهداری ‌‌و حمل ‌نقل جاده ای آذربایجان غربی را مطلوب ارزیابی و بر استمرار این اقدامات تاکید کرد.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر به استان آذربایجان غربی همچنین  از پایانه مرزی تمرچین شهرستان پیرانشهر در همسایگی کشور عراق نیز  بازدید کرد.
مهران قربانی ضمن تاکید بر ساماندهی و زیباسازی ورودی پایانه مرزی تمرچین بر جلوگیری از ازدحام و ترافیک خودرو ها در مقابل ورودی پایانه تاکید کرد.
 معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به رویکرد ممیزی در پایانه های مرزی بر توجه به نظم و چیدمان و مسایل زیبایی منظر در محوطه و سالن های مسافری مبادی ورودی و خروجی کشور تاکید و پایانه مرزی تمرچین را یکی از پایانه های مهم کشور عنوان کرد .
 قربانی همچنین به حجم بالای تردد کامیون های سوختی از پایانه مرزی تمرچین اشاره کرد و گفت : لازم است برای جلوگیری از حوادث ناگوار امنیت تردد این ناوگان فراهم و سیستم های اطفای حریق همواره در پایانه مجهز و آماده باشند.