کد خبر : 189633 تاریخ : ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۶ مرداد - 13:38
تامین اقلام معیشتی مردم از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، در تاریخ ۱۴ مردادماه ،حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی در دیدار صمیمی با آیت الله سید اکبرقریشی نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: برای رسیدن به جایگاه واقعی کشاورزی باید از کشاورزی سنتی و معیشتی عبور کرده و به کشاورزی علمی و مدرن دست پیدا کنیم.

نوآوران آنلاین-وی اضافه کرد: یکی از راهکارها برای توسعه کشاورزی کشت های گلخانه است و با توسعه این کشت ها ، رویکرد صادراتی نیز می توانیم داشته باشیم چراکه چشم انداز کشورهای توسعه یافته به سمت توسعه کشت محصولات گلخانه ای و رونق صادرات است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی تاکید کرد: در حال حاضرسطح گلخانه های کشور ۱۵ هزار هکتار است که با برنامه ریزی های انجام گرفته تا پایان سال به ۲۰ هزار هکتار افزایش می یابد که برای رسیدن به اهداف مد نظر در توسعه پایدار بخش کشاورزی این میزان باید به ۱۰۰ هزار هکتار ارتقا یابد.

وی بیان‌کرد: ترویج استفاده از بذور اصلاح شده با راندمان تولید بالا در بین کشاورزان در محصولات استراتژیکی مانند گندم و کلزا در دستور کار قرار دارد.

رییس شورای عالی زکات کشور ادامه داد: توسعه زکات نیازمند فرهنگ سازی است و همواره زکات و نماز در کنار هم هستند و باید زکات را در جامعه رواج داد و استان آذربایجان غربی جزو استانهای پیشرو در زمینه پرداخت زکات است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این دیدار گزارشی از اخرین وضعیت تولید محصولات زراعی ، باغی و دامی استان در سال زراعی جاری را ارائه و ابراز امیدواری کرد در سال جاری نیز همانند سالهای گذشته شاهد استقبال و مشارکت خوب کشاورزان استان در پرداخت فرضیه زکات باشیم.