کد خبر : 189782 تاریخ : ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۲ مرداد - 15:31
عبدی: حاشیه‌سازی ذهن نوجوانان را خراب می‌کند سرمربی تیم فوتبال نوجوانان با اشاره غیرمنصفانه بودن هجمه‌هایی که علیه این تیم به راه افتاده، اظهار داشت: برای آماده‌سازی ۲ تیم شبانه‌روز کار کردیم اما باید قبول کنیم که حاشیه‌سازی می‌تواند بر روی ذهن یک نوجوان ۱۵ ساله تاثیر منفی بگذارد.

نوآوران آنلاین- حسین عبدی در رابطه با تشکیل ۲ تیم برای اعزام به ۲ رقابت متفاوت اظهار داشت: از ۱۸ خردادماه اردوی تیم نوجوانان را آغاز کردیم شد و قرار شد پس از این اردو تیم را تشکیل دهیم. البته ۲ دعوت نامه برای حضور در  رقابت های چین و ترکمنستان داشتیم. این در حالی است تصور می‌شد این رقابت ها برای قهرمانی است. در حالی برای آمادگی بازیکنان محسوب میشد و هدف شناخت لازم از سطح فنی بازیکنان بود.
وی ادامه داد: برای نخستین بار ۲ تیم نوجوانان را برای حضور در  ۲ تورنمنت تشکیل دادیم. هر چند برای کادرفنی سخت بود ولی توانستیم حدود ۴۰ نفر را آنالیز کنیم؛  ۱۲ نفر از این  بازیکنان تجربه بین المللی نداشتند و هدف ما کسب تجربه برای آنها و سایر بازیکنان بود.
عبدی به رقابت های چین اشاره کرد و گفت: در چین با مالزی، کره شمالی و چین بازی کردیم و اختلاف ساعت با ایران و خستگی راه و رطوبت و گرمای هوا در بازی نخست تاثیر گذاشت ولی در برابر مالزی عملکرد خیلی خوبی ارائه دادیم. همچنین مصاف با کره شمالی بسیار ایده عال بود زیرا تیم کره در آینده حرف هایی زیادی برای گفتن دارد. چین هم تیمی بود که نگاه به آینده دارد و بدون توجه به نتیجه با هدف ساخت آینده رده های پایه در این مسابقات حاضر می‌شود.  
سرمربی تیم نوجوانان ایران ادامه داد: تصوری  که از تیم‌های لائوس، بنگلادش، ویتنام و... در رده نوجوانان می‌شود در مقایسه با تیم‌های بزرگسالان آنها است. در حالی که این کشورها برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری  زیادی در رده نوجوانان انجام دادند و دارای تیمهای قوی در این رده هستند.  
عبدی در خصوص رقابت های تاجیکستان نیز اظهار داشت: بازیکنان ما در تورنمنت تاجیکستان به رغم تجربه خیلی کمی که داشتند، نمایش قابل قبولی ارائه دادند اما در مصاف با افغانستان شبهاتی وجود داشت که شاید فکر کنید بازی خوبی صورت نگرفت. در حالی که ۷۰ دقیقه نبض بازی در دست ما بود افغانستان با یک حمله موفق به گلزنی شد که البته این تجربه خوبی برای بازیکنان محسوب می‌شود که خود را از پیش برنده ندانند. با این حال باز تاکید می‌کنم نباید این تیم‌ها را با رده بزرگسالان آنها مقایسه کرد زیرا آنها به آینده نگاه می‌کنند. حال اگر بخواهیم فقط به پیروزی فکر کنیم به هر صورتی ممکن است آینده را از دست بدهیم. به عبارتی برای موفقیت باید تغییرات را پذیرفت و این رویه در فوتبال اسپانیا و کشورهای اروپایی در رده‌های پایه وجود دارد.  
وی ادامه داد: هجمه‌هایی که پس از شکست مقابل افغانستان و یا حذف تیم زنان در ماه‌های قبل شکل گرفت منصفانه نیست. البته از افرادی که به ما کمک می کنند، استقبال می کنیم ولی باید قبول کرد که عده ای از برد ها خوشحال نیستند و در شکست ها هم ناراحت نمی شوند.  
سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ادامه داد: برای آماده‌سازی این ۲ تیم شبانه‌روز کار کردیم و این تفاسیر حاشیه‌سازی می‌تواند بر روی ذهن نوجوان ۱۵ ساله تاثیر منفی بگذارد. حال اگر بخواهیم در همه رده‌های زنان و مردان و بزرگسالان به حد تیم های کره و ژاپن برسیم باید تغییر نگرش دهیم. به عبارتی این کشورها در صورت شکست بیشتر و بهتر کار میکنند و  هزینه آن را هم میپردارند. انگیزه و تاثیر مثبت چیزی است که باید بین بازیکنان ایجاد کنیم.  
عبدی درباره خط دفاعی تیم نوجوانان ایران در این رقابت‌ها گفت: دفاع اصول دارد اما اشتباهت فردی را باید در مسابقات بین‌المللی تجربه کنیم. هر چقدر بازیکنان ما در چنین تورنمت‌هایی حاضر شوند درصد اشتباهات آنها کاهش می‌یابد. همچنین این را هم در نظر بگیرید که ما دو تیم داشتیم تا همه بازیکنان شانس معرفی خود را داشته باشند. البته انجام چنین کاری برای کادرفنی سخت بود ولی سختی آن را به جان خریدیم تا دین خود را به کشور ادا کنیم.  سایر کشورها نیز از این کار ما غافلگیر شدند که به رغم تحریم‌ها ما چگونه این ۲ تیم را شکل دادیم. این تجربه را در انگلستان دیده بودم و از مجموع این دو تیم یک تیم ۲۳ نفره شکل میگیرد.

عبدی با تاکید بر اینکه آنان در رقابت‌های انجام شده فقط به پیروزی فکر نمی‌کردند،  افزود: تفکر صرف به برد سبب از دست رفتن آینده می‌شود. همچنین هجمه‌هایی که علیه تیم مطرح شد، فکر می‌کنم بر اساس بی‌اطلاعی بوده است.  
وی ادامه داد: ۲ تیم نوجوانان را با ۲ هفته تمرین برای ۲ تورنمنت آماده کردیم و بازیکنان نتایج و تجربه خوبی به دست آوردند زیرا سیاست بر این بود که همه بازیکنان را در عرصه بین‌المللی ارزیابی کنیم.
سرمربی تیم فوتبال نوجوانان در خصوص اردوی پیشرو اظهار داشت: در اردوی جدید ۳۳ نفر را دعوت کردیم و امیدوارم با تجربه ای که بازیکنان بدست آوردند در  نهایت ۲۳ بازیکن را انتخاب کنیم.
عبدی به لزوم سرمایه گذاری باشگاه‌ها در رده‌های پایه اشاره کرد و گفت: کار تیم ملی نیست که بخواهد بازیکن بسازد. از طرفی تیم های بزرگ هم بازیکن‌سازی را انجام نمی‌دهند ولی می بینم که بازیکن‌سازی در تیم‌های متوسط  بیشتر صورت می گیرد. این تجربه را در تیم پرسپولیس داشتم که ابتدا برای ساختن تیمهای پایه تلاش کردیم ولی به یک باره موتور این حرکت از سوی باشگاه خاموش شد.  
عبدی خاطرنشان کرد: رقابت های مقدماتی آسیا اواخر شهریور ماه برگزار می‌شود و امیدوارم با تغییراتی که ایجاد می‌کنیم در این مسابقات موفق شویم.
تیم نخست نوجوانان ایران در رقابت‌های چهارجانبه چین که از ۲۷ تیرماه در چین برگزار شد به مصاف  تیم‌های نوجوانان کره شمالی، مالزی و تیم میزبان رفت که نتایج آن به این شرح است:

ایران ۲ – چین یک

ایران یک – کره شمالی ۳

ایران صفر- مالزی ۲


 تیم دوم نیز از چهارم مردادماه در شهر دوشنبه در رقابت‌ها کافا (فدراسیون‌های عضو آسیای مرکزی) حاضر شدند که نتایج آن از قرار زیر است:

ایران ۵ – قرقیزستان صفر

ایران صفر – تاجیکستان ۳

ایران صفر – افغانستان یک

ایران ۲ – ازبکستان صفر

ایران ۳ – ترکمنستان یک