کد خبر : 189994 تاریخ : ۱۳۹۸ شنبه ۲ شهريور - 15:07
تمجید فدراسیون جهانی بسکتبال از تیم ملی ایران فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به وضعیت تیم ملی کشورمان پرداخت و از برخی بازیکنان تیم ملی از جمله «حامد حدادی» و «صمد نیکخواه بهرامی» تمجید کرد.

نوآوران آنلاین-جام‌جهانی ۲۰۱۹ بسکتبال از ۹ شهریور به میزبانی چین آغاز می‌شود و تیم ملی ایران نیز در گروه سوم به مصاف حریفانش می‌رود. فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی که به تازگی منتشر کرده از وضعیت کنونی تیم کشورمان نوشته و از آن تمجید کرده‌است.

در گزارش فیبا آمده‌ است: با حضور «صمد نیکخواه‌ بهرامی» و «حامد حدادی»، تیمی وزین را راهی جام‌جهانی ۲۰۱۹ کرده‌ است. این ۲ ستاره ارزشمند برای سومین دوره پیاپی است که تیم ملی ایران را در جام‌جهانی همراهی می‌کنند. ایران برای نخستین‌بار برای جام‌ جهانی ۲۰۱۰ ترکیه سهمیه گرفت و حدادی و نیکخواه‌بهرامی در آن رویداد به میدان رفتند. آنها در سال ۲۰۱۴ به جام جهانی برگشتند و در این رویداد بزرگ به میزبانی اسپانیا شرکت کردند. حالا برای سومین‌ بار این ۲ ستاره بسکتبال ایران قرار است در این سطح بازی کنند و رهبری استعدادهای جوان‌ ایران را برعهده دارند.

در ادامه آمده است: «بهنام یخچالی» یکی از این استعدادها است. او که پنج سال پیش وارد تیم ملی ایران شد و جام‌جهانی را تجربه کرده حالا برای دومین‌ مرتبه قرار است این رویداد را تجربه کند. ۵ سال باتجربه‌تر و بزرگ‌تر شده و به میدان می‌رود. گارد راس ۱۹۱ سانتی‌متری بسکتبال ایران به طور قطع یکی از سلاح‌های مهم «مهران شاهین‌طبع» در چین خواهد بود. او در مسابقات انتخابی جام‌جهانی بهترین امتیازآور ایران بود.  

در کنار او «محمد جمشیدی» است که باید بازی او را در جام‌جهانی دید و می‌توان گفت شکل جدیدی از «صمد نیکخواه‌ بهرامی» است. بازیکن ۲۸ ساله بسکتبال ایران قطعا یکی از اسلحه‌های خطرناک در چین خواهد بود. جمشیدی در سه بازی آخر انتخابی جام‌ جهانی میانگین ۲۸ امتیاز در هر مسابقه را ثبت کرد و توانایی‌اش در کسب امتیاز را نشان داد.   

در منطقه رنگی زیر سبد و در جایی که «حامد حدادی» حضور دارد، قرار است «مایک رستم‌پور» به او کمک کند. رستم‌پور فیزیک و قدرت مناسب را دارد که بتواند در این منطقه به پشتیبانی مناسب برای حامد حدادی ۳۴ ساله تبدیل شود که سومین جام‌جهانی و البته شاید آخرین جام‌جهانی‌اش را تجربه می‌کند. توانایی‌های رستم‌پور که سابقه بازی در آمریکا را دارد به عضله‌های قدرت بسکتبال ایران افزوده‌ است. او در کنار «میثم میرزایی» و «محمد حسن‌زاده» ترکیبی خوب برای تیم ملی در منطقه رنگی می‌سازند که می‌تواند برای حریفان دردسرساز شود.  

تیم ملی بسکتبال ایران جام‌جهانی را با دیدار برابر پورتوریکو شروع می‌کند و سپس به مصاف تونس می‌رود. اسپانیا نیز آخرین حریف ایران در گروه سوم جام‌جهانی خواهد بود.