کد خبر : 189995 تاریخ : ۱۳۹۸ شنبه ۲ شهريور - 15:10
روزهای سخت استراماچونی درایران مسعودارادتمند- پس از شکست «آندره‌آ استراماچونی» در نخستین بازی خود در لیگ برتر ایران به همراه استقلال، روزنامه گزتا دلواسپورت ایتالیا در گزارشی به شرح اتفاقات رخ داده برای مرد ایتالیایی از آغاز حضور در تهران پرداخت.

نوآوران آنلاین- گزتا دلو اسپورت گزارش خود را اینگونه آغاز کرد: سرمربی اسبق اینترمیلان و اودینزه، حالا در تهران در استقلال بدون مترجم توانایی ارتباط برقرار کردن با بازیکنانش در زمین را ندارد؛ او نخستین بازی فصل را باخت.

مرد ایتالیایی از یک طرف توسط تیم خودش تحریم شده و در سوی دیگر در بندِ «بندی» در قراردادش است!

قراردادی ۲ ساله با بند تمدید برای سال سوم که درآمدی سالانه ۱.۵ میلیون یورو برای وی به ارمغان خواهد آورد.

او هدایت تیمی را بر عهده گرفته که در فصل گذشته لیگ برتر را با ۵۷ امتیاز و ۴ امتیاز کمتر از پرسپولیس قهرمان، در رتبه سوم به پایان رساند و ۲ قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را نیز در کارنامه دارد.

با این حال، در بازی افتتاحیه که با شکست یک بر صفر مقابل ماشین‌سازی به اتمام رسید و به لطف نشست مطبوعاتی که به سبک تراپاتونی و مالسانی برگزار شد، کابوسی واقعی پدیدار شد.

باشگاه اینترمیلان در دوران ریاست «ماسیمو موراتی» تصمیم گرفت تا نیمکت نراتزوری را به وی تحویل دهد و صرف نظر از چند تیم که او را گوشمالی دادند، آنقدرها خرابکاری نکرد اما اگرچه وی سرد و گرم روزگار را چشیده است، اما حالا در ایران داستانی «سورئال» (تجربه‌ای مابین خواب و بیداری) را تجربه می‌کند.

مرد ایتالیایی در ۴۳ سالگی موفق شد با تیم جوانان نراتزوری لیگ قهرمانان را فتح کند، اما پس از تجربیات تلخ در پاناتینایکو، اودینزه و اسپارتاپراگ حالا تلخی تجربه‌ای دیگر را مزه‌مزه می‌کند.

تمام داستان از استعفای «علی خطیر» معاون ورزشی باشگاه شروع شد؛ عضو اسبق فیفا که در جریان حضور استراماچونی به همراه اینتر در لیگ اروپا پیگیر فعالیت مرد ایتالیایی بود.

 

سوءتفاهم های اتفاق افتاده در بازار نقل و انتقالات منجر به استعفای خطیر و در نهایت انزوای استراماچونی شد.

همانطور که او از تهران با صدایی بهت زده با ما حرف می‌زد؛ آنها (استقلال) در ابتدا کمپ تمرینی خوش آب و رنگی را به وی نشان دادند؛ جایی که البته تیم نمی‌تواند در آن تمرین کند!

 

سپس مذاکرات پیچیده و مبهم با «هروه میلیچ» ستاره اسبق فیورنتینا و ناپولی پیش آمد؛ استقلال در ابتدا توافق کرد اما در ادامه از پرداخت هزینه پرواز وی به تهران سر باز زد؛ اتفاقی ناخوشایند برای میلیچ که وارد تهران شده بود اما بدون مهیا شدن ویزا مجبور شد در نیمه های شب راهی دوبی شود!

و در پایان، ناپدید شدن مترجم؛ سیگنال‌های اشتباه که طنز روز جمعه را رقم زد؛ استراماچونی ۲ مترجم در اختیار داشت، یکی برای ارتباط برقرار کردن با بازیکنان در کنار زمین و دیگری با صلاحیت بیشتر برای حضور در نشست‌های خبری اما در زمان ورود به زمین بازی مقابل ماشین‌سازی هر ۲ مترجم ناپدید شدند و دلیل آن هم به طور رسمی عدم داشتن اجازه ورود به زمین اعلام شد.

 

جای تاسف است که هیچکدام از بازیکنان استقلال قادر به انگلیسی حرف زدن نیستند درست مثل تمام بازیکنان روی نیمکت این تیم؛ در نتیجه استرا قادر به ارتباط برقرار کردن با بازیکنان نبود؛ علاوه بر این او پی برد که تیم حریف ۲۰ بازیکن در فهرست خود دارد چرا که هیچکدام از مربیان و دستیاران وی به او اطلاع نداده بودند که بازیکنان زیر ۲۳ سال جزء فهرست مازاد محسوب می‌شوند.

پس از اینکه استراماچونی در نشست خبری پس از بازی از کوره در رفت، فدراسیون فوتبال ایران اینکه از ورود مترجمان جلوگیری به عمل آمده باشد را تکذیب کرد و سکوت باشگاه حرف‌های زیادی به همراه داشت!

زندانی؛ حقیقت این است که استراماچونی به واقع یک زندانی است؛ او از طریق «فدریکو پاستورلا» مدیر برنامه ‌های خود بدون تقاضای پول، درخواست فسخ قرارداد کرد که البته پذیرفته نشد اما اگر چنین درخواستی پذیرفته شود به احتمال زیاد باید غرامتی در حدود ۳ میلیون یورو پرداخت کند.

هواداران با استراماچونی هستند اما مرد ایتالیایی امیدوار است تا خیلی زود از کابوس ایرانی خود بیدار شود.