کد خبر : 190607 تاریخ : ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۶ شهريور - 12:00
گلرهای تیم ملی آلمان به جان هم افتادند «مارک آندره ترشتگن» پس از انتقاد «مانوئل نویر» در خصوص گلایه‌های شماره یک بارسلونا مبنی بر زمان بازی کم در تیم ملی کشورش، این موضوع را «بی‌ارتباط» به نویر توصیف کرد.

نوآوران آنلاین-ترشتگن ۲۷ ساله پس از انتقال «کلودیو براوو» از نیوکمپ به ورزشگاه اتحاد و حضور در منچسترسیتی در سال ۲۰۱۶، به شماره یک باشگاه بارسلونا تبدیل شد اما در تیم ملی آلمان ذخیره نویر محسوب می‌شود.

در این بین، گلر آلمانی آبی‌اناری‌ها پس از نیمکت‌نشینی در ۲ بازی هفته گذشته تیم ملی آلمان مقابل هلند و ایرلند شمالی، اینکه حتی یک دقیقه هم برای آلمان به میدان نرفته را «ضربه‌ای مهلک» برای خود توصیف کرد.

این در حالی است که گلر تیم بایرن مونیخ مدعی شد که اظهارات ترشتگن کمکی به تغییر وضعیت وی در تیم ملی آلمان نمی‌کند و در ادامه انتقادات خود تاکید کرد که ترشتگن در کمپ آلمان در تعطیلات بازیهای ملی (فیفادِی) این موضوع را مطرح نکرده است و علاوه بر این، چنین اظهاراتی بی‌احترامی به سایر گلرهای تیم ملی آلمان است.

با این وجود، ترشتگن در نشست خبری پیش از دیدار بارسا مقابل بورسیا دورتموند در لیگ قهرمانان اروپا اظهار داشت: برای به دست آوردن جایگاه در تیم ملی، بازیکنان با یکدیگر رقابت می‌کنند و همه دوست دارند به بازی گرفته شوند؛ این ذات فوتبال است؛ خیلی وقتها خوشحال هستید و گاهی اوقات نیز احساسات متفاوتی دارید؛ انتظاراتی دارم و باید آنها را بیان کنم.

وی ادامه داد: می‌توانید ببینید که طی سال‌های اخیر چگونه رفتار کرده‌ام و فکر نمی‌کنم نویر یا دیگران حق اظهارنظر در مورد احساسات من را داشته باشند یا آن را تجریه و تحلیل کنند؛ حرف زدن در مورد احساست من به نویر ارتباطی ندارد و صحبت‌های او بی‌ربط بود؛ دوست ندارم بیشتر در مورد آن حرف بزنم و می‌خواهم این جنجال را تمام کنم.

ترشتگن تاکنون ۲۲ بار پیراهن ژرمن‌ها را به تن کرده اما از آغاز سال ۲۰۱۹ تنها یک بار برای این تیم به میدان رفته و این برخلاف وعده‌هایی است که «یوآخیم لو» سرمربی تیم ملی آلمان در خصوص قرار دادن زمان بازی بیشتر در انتخابی یورو ۲۰۲۰، به وی داده بود.

در سوی دیگر، خط دفاعی بارسلونا که دروازه‌بان این تیم را نیز شامل می‌شود پس از دریافت هفت گل در تنها چهار بازی لالیگا، زیر ذره‌بین قرار گرفته است.

ترشتگن در این خصوص تاکید کرد: تلاش می‌کنیم گل نخوریم اما اوضاع خوب پیش نمی‌رود؛ این چیزی نیست که انتظارش را داشتیم و باید در این زمینه پیشرفت کنیم. اشتباهاتی وجود دارند که به راحتی قابل ترمیم هستند.

وی در رابطه با لیگ قهرمانان و حذف فصل گذشته از این تورنمنت به دست لیورپول قهرمان خاطرنشان کرد: می‌دانیم که هر سال باید برای تمامی جام‌ها بجنگیم؛ یک شکست مقابل لیورپول کار ما را تا پایان فصل قبل پیچیده کرد؛ فتح لیگ قهرمانان همیشه هدف اصلی ما است اما فصل گذشته در لحظات حیاتی خراب کردیم.