کد خبر : 190672 تاریخ : ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۶ شهريور - 18:25
خطر ورود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به بازارهای سوداگرایانه رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به آمارهای جدید بانک مرکزی که حاکی از جابجایی ۱۵۰ هزار میلیارد تومان سپرده از حساب‌های بلندمدت به حساب‌های کوتاه‌مدت است، اظهار کرد: در صورتیکه برنامه‌ریزی انجام نشود خطر آنکه این سپرده‌ها وارد بازارهای سوداگرایانه بشود، وجود دارد.

نوآوران آنلاین-به گزارش ایسنا، مسعود خوانساری صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، اظهار کرد: خوشبختانه در ماه‌های گذشته بخشی از درخواست‌های بخش خصوصی از سوی دولت اجرایی شد و مسائلی همچون تمدید تجدید ارزیابی‌ها، بخشودگی جرایم مالیاتی و قبول ارز ماشین‌آلات برای خط تولید با نرخ زمان گشایش، مورد اجرا قرار گرفت. در کنار آن قوه قضائیه نیز در بخشنامه جدیدش نحوه احضار اشخاص حقوقی را تغییر داد که ما از رئیس قوه بابت این تصمیم تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع بازگشت ارز صادراتی در ابعاد مختلف پیگیری می‌شود، اظهار کرد: یکی از مسائل مهم موجود در این زمینه، موضوع مالیات بر ارزش افزوده صادرات است که پیش‌بینی شده ظرف یک ماه بازگشت داده شود اما در بودجه ۹۸ استرداد این مالیات به رفع تعهد ارزی وابسته شده و به همین دلیل هفت ماه است که بخشی از نقدینگی صادرکنندگان قفل شده است. به همین دلیل مذاکرات اتاق بازرگانی برای تغییر در این روند ادامه دارد.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی تهران، در پنج ماهه ابتدایی سال ۹۸ میزان واردات کشور حدود ۱۷ میلیارد دلار بوده که کاهشی هفت درصدی را نشان می‌دهد اما بخش قابل توجهی از این کاهش به دلیل نیامدن قطعات منفصله و ماشین‌آلاتی است که از کشورهایی همچون چین، کره جنوبی و فرانسه وارد می‌شد.

وی در پایان صحبت‌های خود از برنامه‌ریزی اتاق بازرگانی تهران برای احداث شهرک مسکونی برای گلستانی‌های سیل زده خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این شهرک در مدت زمان کوتاه به بهره‌برداری برسد.