کد خبر : 201723 تاریخ : ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۶ مهر - 17:10
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران: بیشترین شکایات خودرویی به تاخیر در تحویل مربوط می‌شود رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: بیش از ۵۰ درصد از شکایات خودروسازی‌ها به دلیل تاخیر در تحویل خودرو مربوط می‌شود.

نوآوران آنلاین-به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یدالله صادقی در نشست خبری که با موضوع عملکرد ۶ ماه این سازمان برگزار شد اظهار کرد: ما وظایف مختلفی در این سازمان بر عهده داریم، در زمینه استقرار صنایع جدید محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری را داریم بنا‌براین امکان استقرار شرکت‌ها بسیار محدود است و به صنایعی می‌توانیم اجازه کار بدهیم که در استاندارد‌های تعیین شده بگنجد. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به وبسایت سازمان تقاضای سرمایه گذاری را ارسال کنند که تا کم‌تر از یک هفته بررسی و ارسال می‌شود.

وی درباره بازرسی‌های انجام شده گفت: بیش از ۳۳۰ هزار بازرسی در ۶ ماه اول سال بررسی کردیم. یکی از موارد حساس که امروز مورد توجه افکار عمومی است بازرسی از واحد‌های تولید ارد و نان است که اخیرا شدت پیده کرده و تمام ۸ هزار ۸۰۰ نانوایی تهران را مورد بررسی قرار دادیم و برای تعدادی از ان‌ها برگه تخلف صادر شد. یکی دیگر از وظایف این سازمان کنترل کالاهای قاچاق است؛بیش از ۳۳ هزار و ۳۳۰ مورد بازرسی در نیمه اول امسال انجام شد و ۶۹۹ برگه گزارش در این باززرسی‌ها صادر شد که ارزش ریالی ان ۱۳۰ میلیارد ریال است. بیشترین کشفیات پوشاک، لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی و کود شیمیایی بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران درباره شکایات خودرویی گفت: بسیاری از خودرو ساز بزرگ کشور در استان‌ تهران قرار دارند پس وظیفه رسیدگی به شکایات آن‌ها بر عهده این سازمان است؛ ۹۴۶۳ مورد شکایت در حوزه خودرو و در نیمه اول امسال دریافت کردیم که بیش از ۶۶ درصد ان‌ها به ۲ خودروساز اصلی مربوط می‌شود. بیش از ۵۰ درصد شکایت‌ها مربوط به تاخیر در تحویل و مابقی به افزایش قیمت، کیفیت پایین و غیره مربوط است.