کد خبر : 211898 تاریخ : ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۱ مهر - 16:24
بی‌اطلاعی از افتخارات ورزشکاران؛ اشتباه عجیب فدراسیون کاراته فدراسیون کاراته درحالی فینالیست شدن «فاطمه صادقی» بانوی کاتاروی ایران در بازی‌های جهانی ساحلی را تاریخی و برای نخستین‌بار در رده‌سنی بزرگسالان عنوان کرد که پیش از این «نگین باقری» به فینال لیگ‌های جهانی ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ رسیده بود و «مهسا افسانه» نیز مدال طلای بازی‌های کشورهای اسلامی را در کارنامه دارد.

نوآوران آنلاین- بازی‌های جهانی ساحلی هم اکنون به میزبانی دوحه قطر در حال پیگیری است و «فاطمه صادقی» به دیدار نهایی کانای انفرادی زنان رسید.

پس از فینالیست شدن صادقی، سایت فدراسیون کاراته در مطلبی مدعی شد که «در رده سنی بزرگسالان این برای نخستین بار در تاریخ کاتای انفرادی زنان ایران است که یک کاتارو موفق شده جواز حضور در دیدار نهایی رویداد مهمی را بدست آورد. پیش از این در رقابت های جهانی، آسیایی یا حتی لیگ کاراته وان، نماینده از ایران در کاتای زنان نتوانسته بودند حضور در فینال را تجربه کنند».

این اشتباه وحشتناک در حالی از سوی نگارنده مطلب سایت فدراسیون عنوان شده که «نگین باقری» در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ به فینال لیگ جهانی رسیده و مدال نقره را به‌دست آورده است.

«مهسا افسانه» نیز مدال طلای بازی‌های کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۲ در اندونزی را در کارنامه پرافتخار خود دارد.

این برای چندمین مرتبه در ماه‌های اخیر است که سایت رسمی و یا کانال متنسب به فدراسیون کاراته، اشتباهات اینگونه را مرتکب می‌شود.

بدون تردید اطلاع نداشتن از افتخارات ورزشکاران یک رشته المپیکی دلیل اصلی چنین اتفاقاتی است که برازنده فدراسیون کاراته نخواهد بود.

شاید بهتر باشد، نزدیکان رئیس فدراسیون کاراته در مطالب خود دقت عمل بیشتری داشته و اطلاعاتشان از این رشته پرافتخار را افزایش داده تا با چنین مشکلاتی روبه‌رو نشود.