کد خبر : 213062 تاریخ : ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۱ آبان - 18:49
رئیس دیوان عالی کشور: مدیران بی‌تفاوت به درد نظام جمهوری اسلامی نمی‌خورند رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه مدیران بی‌تفاوت به درد نظام جمهوری اسلامی نمی‌خورند، گفت: کم‌کاری، بی‌توجهی به حقوق مردم و بی‌حوصلگی از ویژگی‌های مدیر بی‌تفاوت است.

نوآوران آنلاین- حجت‌الاسلام سید احمد مرتضوی‌مقدم، امروز 21 آبان، در شورای اداری استان با اشاره به وجود انگیزه بالای خدمت در استان،  اظهار کرد: مدیران باید به دنبال کار و آبادی و صلاح نظام باشند.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه مردم شایسته خدمت هستند، تصریح کرد: ‌معتقدیم انسان‌های بی‌تفاوت نباید در پست‌های مدیریتی باشند.

به گزارش ایسنا، مرتضوی‌مقدم با تاکید بر فسادزدایی، اظهار کرد: آنچه وظیفه دستگاه قضایی است، از بین بردن فسادهای بزرگ است و آنچه وظیفه مدیران دستگاه‌هاست، خشکاندن ریشه‌های فساد در تمام ادارات است. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر مردم از برخی دستگاه‌ها و برخوردهای مدیران ناراضی هستند، تصریح کرد: زیبنده نظام اسلامی نیست که با مردم به این شکل برخورد کنند.

رئیس دیوان عالی کشور بیان کرد: اگر ما به درستی وظیفه خود را انجام دهیم و هر مدیری به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کند، فسادی ایجاد نمی‌شود. 

مرتضوی‌مقدم با بیان اینکه خراسان جنوبی در سطح کلان در این خصوص نمونه است، تصریح کرد: ما می‌خواهیم کار مردم سریع انجام شود و موانع سرعت کار از میان برداشته شود. 

وی با بیان اینکه هر قاضی که متخلف باشد بدون اقماض کنار گذاشته می‌شود، اظهار کرد: در مورد بی‌تفاوتی در ادارات و عدم رسیدگی به کار مردم، باید هر اداره‌ای از خود آغاز کند.

رئیس دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: مدیران باید سخت‌گیری‌های بی‌مورد را حذف کنند و اگر کار خلاف قانون است نباید انجام شود، اما باید با نوآوری کار مردم را راه اندازند و غلطک انقلاب را از حرکت نیندازند.

مرتضوی‌مقدم با بیان اینکه تعامل به معنای تمکین از قانون است، افزود: مقاومت در مقابل قانون صحیح نیست و ضدتعامل است. 

وی با بیان اینکه اعتلای نظام و احقاق حقوق مردم و انجام طرح‌های مفید برای جامعه به معنای تعامل است، خاطرنشان کرد: همکاران قضایی باید از تولید و سرمایه‌گذار حمایت کرده و به هر ترتیب نگذارند در کارهای تولیدی وقفه‌ای ایجاد شود تا رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد رونق تولید اجرایی شود.