کد خبر : 213598 تاریخ : ۱۳۹۸ سه شنبه ۵ آذر - 11:09
در استارت‌آپ استانبول 2019 اتفاق افتاد تیم‎ مرکز فناوری سامسونگ در میان 10 استارت‌آپ برتر یکی از تیم‌های استارت‌آپی فعال در مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر توانست به مرحله نهایی و 10 استارت‌آپ برتر در رخداد Startup Istanbul 2019 راه پیدا کند.

نوآوران آنلاین- رخداد استانبول یکی از معتبرترین رخدادهایی است که تیم‌های استارت‌آپی و سرمایه گذاران علاقه‌مند در منطقه را گردهم آورده و با انتخاب برترین ایده‌ها و تیم‌ها در دو مرحله نیمه‌نهایی و نهایی، به استارت‌آپ‌ها کمک می‌کند فعالیت‌های خود را توسعه دهند.

در مراسم امسال 5 تیم استارت آپی از ایران توانستند به مرحله نیمه نهایی و جمع 100 استارتآپ برتر برساند که از این میان، سه استارتآپ جزو تیمهای فعال در مرکز فناوری سامسونگ امیرکبیر بودند.

استارتآپهای سیمیاروم و ژنودیپ در حوزه سلامت هر دو به مدت 10 ماه و استارت‌آپ تریژر در حوزه محیط زیست به مدت دو ماه است که با کمک مرکز فناوری سامسونگ به توسعه ایده‌های خلاقانه خود مشغول بودهاند.

در رخداد امسال استانبول استارت‌آپ‌، 100 تیم استارتآپی، 500 سرمایه گذار و 4 هزار نفر شرکتکننده دیگر از اروپا، آفریقا و آسیا شرکت داشتند. این رخداد در فاصله روز‌های 26 تا 29 مهرماه در شهر استانبول ترکیه برگزار شد.

از میان 160هزار و 916 استارت‌آپی که برای شرکت در این مراسم درخواست داده بودند، برگزارکنندگان پس از بررسی ایدهها، قابلیت‌ها و موفقیتهای بدست آمده، 100 استارت‌آپ را برای حضور در مرحله نیمه نهایی انتخاب کردند که سه استارتآپ سیمیاروم، ژنودیپ و تریژر از مرکز فناوری سامسونگ هم جزو آنها بودند.

سپس و در مرحله نهایی، از میان این صد استارتآپ، 10 تیم به عنوان برترین استارتآپها به سرمایه‌گذاران و شرکت کنندگان معرفی شدند که استارتآپ سیمیاروم به عنوان تنها تیم ایرانی در میان آنها حضور داشت.

استارت‌آپ سیمیاروم در حوزه ارائه مشاوره آنلاین روانشناسی به کاربران خود فعالیت کرده و استارت‌آپ ژنودیپ هم در حوزه نظارت بر تشخیص بیماری سرطان با استفاده از الگوریتمهای یادگیری ماشین فعال است. استارت‌آپ جدید تریژر هم یک پلتفرم درختکاری آنلاین است که با استفاده از تکنولوژی بلاکچین و ارائه مشوق‌های مادی و غیرمادی به گروه‌های مختلف جامعه کمک می‌کند از فعالیت‌های مثبت محیط‌زیستی و اجتماعی حمایت کنند.

مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر با فراهم کردن بسترهای حمایتی لازم از طرح‌های نوآورانه پشتیبانی می‌کند. تیم‌های خلاق و نوآور می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خود را برای این مرکز ارسال و بعد از تایید اولیه از امکانات گسترده این مرکز برای تحقیق و توسعه ایده خود استفاده کنند. هر تیم پژوهشی مجاز خواهد بود برای دو دوره سه ماهه و یک دوره 6 ماهه از این فرصت استفاده کند. البته تیم‌ها بعد در پایان هر دوره ارزشیابی شده و برگزیدگان وارد دوره بعدی می‌شوند که کمک‌ها و حمایت‌های بیشتری را شامل می‌شود.