کد خبر : 213824 تاریخ : ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۰ آذر - 13:42
بخار از بخارست بلند شد؛ سرمربی‌ها و غرولُندهای بعد از قرعه‌کشی یورو ۲۰۲۰ بدنبال برگزاری مرحله نهایی قرعه‌کشی یورو ۲۰۲۰، سرمربیان تیم‌های ملی اروپایی نسبت به گروه و تیم‌های هم‌قرعه خود واکنش‌های جالبی نشان دادند.

نوآوران آنلاین- قرعه‌کشی مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰ در بخارست رومانی انجام شد و هم‌قرعه شدن آلمان، فرانسه و پرتغال در گروه ششم، داغ‌ترین سوژه برای حرف زدن بود.

«روبرتو مارتینز» سرمربی بلژیک پس از هم‌قرعه شدن در گروه دوم با دانمارک، روسیه و فنلاند، گفت: از حیث جغرافیایی و آماده‌سازی شاید سخت‌ترین قرعه‌ای بود که می‌توانست به ما تعلق بگیرد؛ بازی با روسیه در سن پترزبورگ، رفتن به کوپنهاگ و مصاف با دانمارک و دوباره بازگشت به سن پترزبورگ؛ باید آماده‌سازی‌های خود را هماهنگ کنیم و مطمئن شویم تدارکات به درستی فراهم شده است.

«استانیسلاو چرچسوف» سرمربی روسیه نیز در واکنشی گفت: آخرین دیدار مرحله گروهی را در دانمارک و مقابل این تیم برگزار می‌کنیم بنابراین شاید می‌توانست بهتر باشد؛ اما قرعه مهم نیست، در هر صورت باید برای هر بازی آماده شویم و صددرصد خودمان باشیم.

«یوآخیم لو» نیز که تیمش با فرانسه، پرتغال و برنده دیدار پلی‌آف گروه اول یا ششم هم‌قرعه شده، تاکید کرد: این گروه مرگ است؛ بازی‌های مونیخ فستیوال خواهد بود. انتظارات به شدت بالا  است و برای تیم جوان ما، همزمان چالشی بزرگ و انگیزه‌ای قوی است. شاید این جایزه اول شدن در مرحله انتخابی بود.

«دیدیه دشان» سرمربی قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ نیز گفت: گروه ما سخت‌ترین گروه است و باید آن را بپذیریم، اتفاقی است که افتاده و ما را ملزم می‌کند تا بلافاصله خودمان را مهیا کنیم.

البته دشان در واقع کمی اعراق کرد، آنها دست کم ۷ ماه دیگر تا آغاز تورنمنت زمان دارند (۱۲ ژوئن.)

«فرناندو سانتوس» سرمربی پرتغال در واکنش به این قرعه سخت تصریح کرد: این گروه، قهرمانان سه تورنمنت بین‌المللی اخیر را در خود دارد. گروهی سخت با ۲ گرینه محتمل فتح جام و یک نامزد؛ می‌خواهیم به بخت خودمان اعتماد کنیم.

«لوئیس انریکه» سرمربی تازه منصوب شده اسپانیا که تیمش با سوئد، لهستان و برنده پلی‌آف گروه دوم در بیلبائو هم‌گروه است، می‌گوید: به نظر من، بیلبائو به همراه ومبلی ۲ مورد از بهترین ورزشگاه‌های اروپا هستند؛ بیلبائو جادویی و شکوهمند است. امیدوارم هواداران را مایوس نکنیم. در تورنمنتی مثل یورو، هواداران امیدوارند هر هفت دیدار را خوب بازی کنید و ببرید.

«یان اندرسیون» سرمربی سوئد تاکید کرد: با نگاه به سایر گروه‌ها، باید بگویم که قرعه ما نه سخت‌ترین است و نه آسان‌ترین. تاریخ بازی‌های ما کمی بعدتر مشخص می‌شود و این اتفاق چند روز بیشتر برای آماده شدن در اختیار ما قرار می‌دهد.

واکنش «روبرتو مانچینی» که ایتالیای شکوهمندش با ترکیه، ولز و سوئیس در گروه نخست بازی می‌کند، اینگونه بود: همیشه از قرعه‌کشی لذت می‌برم؛ احساساتی که در آن وجود دارد، حیرت‌آور است. فکر می‌کنم گروه بسیار متعادلی است؛ خوشحال می‌شوم اگر سایر تیم‌های گروه با توجه به رقابت خوبی که در مرحله انتخابی داشتیم از ما کمی بترسند اما کاملا می‌دانیم که باید به سختی کار کنیم.

«زلاتکو دالیچ» سرمربی کرواسی در رابطه با هم‌قرعه شدن با انگلیس، چک و برنده پلی‌آف گروه سوم گفت: فکر می‌کنم قرار است داستان نیمه نهایی جام جهانی را دوباره تجربه کنیم و همچنین لیگ ملت‌ها. مشتاقانه برای آن بازی لحظه شماری می‌کنم؛ در ومبلی بازی می‌کنیم و یورو را در ورزشگاهی لبریز از تماشاگر آغاز خواهیم کرد. انگلیسی‌ها در گروه ما گزینه محتمل قهرمانی هستند و پیش از این نیز گفته‌ام که آنها تیمی هستند که قدم‌های خود را بلند بر می‌دارند؛ انگلیسی‌ها فوتبال را به لندن باز می‌گردانند.

و سرانجام «رونالد کومان» که نارنجی‌پوشان را به یورو ۲۰۲۰ رسانده است، پس از هم‌قرعه شدن با اوکراین، اتریش و برنده پلی‌آف گروه اول یا چهارم، گفت: اتریش را به پرتغال ترجیح می‌دهم؛ بله با نهایت احترام می‌دانیم پرتغال چقدر حریف سختی است. دوست دارم مقابل تیمی بازی کنیم که اغلب با آنان مواجه نمی‌شویم.