کد خبر : 215614 تاریخ : ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۴ دي - 11:25
امروز در نشست هماهنگی انجام شد اعلام برنامه‌های گردشگری صدا و سیما در نوروز ۹۹ مسئولان بخش‌های مختلف سازمان صداوسیما، برنامه‌های خود را در حوزه معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور در نوروز ۹۹ معرفی کردند.

نوآوران آنلاین- چهل‌وپنجمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، امروز دوشنبه۲۳ دی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در سالن مذاکرات مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

در این برنامه رمضانعلی موسوی‌مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما گفت: ب‌طور کلی، سفر نگاه فرهنگی دارد و این‌موضوع در آموزه‌های دینی ما نیز آمده است. کشور ما ظرفیت‌های زیادی دارد. شاید این تنوع فرهنگی و آداب و رسوم در کشورهای دیگر کمتر باشد. متناسب با این ظرفیت‌ها، رسانه‌های زیادی هم ایجاد شده است. اما اکنون می‌بینیم که تمرکز سفرها روی شمال کشور است. قطعاً یکی از دلایلی که می‌تواند تأثیرگذار باشد، شبکه‌های استانی است که در این زمینه می‌توانند فعالیت بیشتری کنند.

در ادامه وحید کمالی مدیرکل صدای استان‌ها گفت: ما یک رادیو زیارت، ۳۴ رادیو پیام و ۷۵ شبکه داریم. قاعدتاً در ایامی مانند نوروز ۹۹، رادیو مرجعیت بیشتری دارد چون بیشتر سفرها زمینی است. کارهای جریان‌ساز از حالا شروع شده است مانند برنامه‌هایی با موضوع «ایران را پاکیزه نگه داریم» یا موضوعاتی در رابطه با «آسیب زدن به محیط‌زیست»، پویش‌هایی مانند «ایمن برانیم تا سالم بمانیم» نیز شروع به کار کرده‌اند. برای معرفی جاذبه‌های ایران، برنامه «ایران را بگردیم» تولید شده است. اتوبوس گردشگری نیز در استان‌ها گردش می‌کند تا نقاط دیدنی را معرفی کند.

وی افزود: باید کاری کنیم که سفرها در طول سال انجام شود ولی اکنون هر زمان آموزش و پرورش تعطیل باشد، موضوع سفر پیش می‌آید بنابراین ما هم در این ایام برنامه‌های بیشتری داریم.

پخش ۱۰۰ مستند در نوروز ۹۹

فرشید شکیبا سرپرست حوزه قائم مقامی رئیس مرکز سیمای استان‌ها نیز در این‌نشست گفت: ما کلیپ‌ها و مستندهای جذاب گردشگری را تولید کرده‌ایم که حتی برخی از آنها در قطارها نیز پخش می‌شود. بیش از ۱۰۰عنوان کلیپ بین ۴ تا ۷ دقیقه تولید شده است. «شبکه شما» به‌عنوان شبکه گردشگری فعالیت دارد و روزانه سه ساعت از برنامه‌های خود را به گردشگری اختصاص می‌دهد.

وی افزود: در ادامه همین‌رویکرد، مستند «شاهراه در قم» به‌زودی رونمایی می‌شود. «من یک چوپان هستم» هم عنوان مستندی در حوزه معرفی کارآفرین‌های استان فارس است. «آتش دل حبیب» نیز عنوان مستندی است که به معرفی صنایع دستی بومی در قزوین می‌پردازد. «فرود از آبشار دره عشق» مستندی جذاب درباره کوهنوردی در چهارمحال و بختیاری است. مستند «نان و گرگ» نیز درباره زندگی اسکندر رئیسی و حمایتش از گرگ‌ها است. اکنون در همه استان‌ها مستندهایی را در دست تولید داریم. در نوروز ۹۹ نیز ۱۰۰ مستند پخش خواهد شد.

سرپرست حوزه قائم مقامی رئیس مرکز سیمای استان‌ها همچنین گفت: از معاون گردشگری می‌خواهم فهرستی از مراکز ارائه خدمات گردشگری در ایام نوروز همراه یک کارشناس در اختیار ما قرار دهند تا از طریق تلویزیون، به معرفی این جاذبه‌ها پرداخته شود. همچنین دستگاه‌های مختلف چندکارشناس ثابت به ما معرفی کنند تا در خصوص اعلام جدیدترین تغییرات در مراکز گردشگری یا جشنواره‌ها، اطلاعات لازم را بتوانیم از آنها بگیریم. ما در نوروز ۹۹ بیش از ۱۰۰۰ ساعت برنامه داریم که از شبکه‌های استانی پخش می‌شوند.

سید شهرام فرزین‌فر نیز در این‌برنامه به نمایندگی از معاونت سیما گفت: مستندهای «ایرانگرد» و «هفت شهر عشق» جذابیت‌های ایران را به تصویر کشیده‌اند. «نمای ۲»، «سفر بخیر»، «اقوام ایرانی»، «رادیو سفر»، «صفر تا صد»، «سفرگرد»، «ایران»، «شهرنامه»، «عیدپیما» و «دورت بگردم ایران» از جمله برنامه‌های خوب معاونت سیما در حوزه معرفی جاذبه‌های گردشگری است.