کد خبر : 215688 تاریخ : ۱۳۹۸ جمعه ۲۷ دي - 15:05
تمام راه‌های اصلی و فرعی استان سیستان و بلوچستان باز گشایی شد ​با حضور، اقدام و امدادرسانی به موقع همه دستگاه های مربوطه و با همت و تلاش شبانه روزی راهداران، تمام راه های اصلی و فرعی در استان سیستان و بلوچستان بازگشایی شده است.

نوآوران آنلاین- به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان، میزان خسارت اولیه سیل به راه ها،پل ها،آبروها و ابنیه فنی راه ها در این استان را ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود:  هدف نخست ، بازگشایی راه های اصلی و برقراری تردد است و اکنون تمام راه های اصلی  باز  می باشند. هدف دوم تثبیت و برقراری ترددهاست  و هدف بعدی، بازسازی است که سه هدف مذکور به شکل متوازن در حال انجام است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت راه های روستایی استان سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر وقوع سیل بیش از ۸۰۰ راه روستایی دچار آسیب یا انسداد شده بود که با همت و تلاش شبانه روزی 722 نفر نیروی راهدار و با بسیج امکانات و استفاده از ۳۷۵ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری کار بازگشایی راه ها انجام شده است.
وی با بیان این که تلاش برای بازگشایی راه های فرعی و روستایی ادامه دارد، گفت: اکنون حدود ۳۰ مسیر روستایی به طور کامل بازگشایی نشده است که عمدتاً این روستاها در مسیر رودخانه ها قرار دارند  و با فروکش کردن کامل آب، امکان بازگشایی فراهم خواهد شد.
براساس این گزارش عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این  سازمان که در این بازدید  وزیر راه و شهرسازی را همراهی می کرد افزود: درپی وقوع سیل حدود ۱۱۶ دستگاه پل  و پل های آبرو آسیب دیده است که نیاز به کنار گذرهای موقت دارد . بخش عمده کنارگذرها آماده شده و ارتباط در محورهای اصلی و فرعی برقرار است.
حسن نیا در خصوص تردد شهروندان از کنارگذر بین استان های  هرمزگان و سیستان و بلوچستان  گفت: محور بندرعباس – جاسک – چابهار که به علت تخریب تعداد زیادی پل  به خصوص در حوزه راه های استان هرمزگان مسدود شده بود، تا پایان امشب بازگشایی می شود تا شهروندان بتوانند با استفاده  از کنارگذرها بین هرمزگان و استان سیستان بلوچستان تردد کنند.