کد خبر : 216401 تاریخ : ۱۳۹۸ جمعه ۲۵ بهمن - 14:21
وزیر راه و شهرسازی از نزدیک بر نحوه بازگشایی راه های آزاد راه قزوین- رشت نظارت کرد محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی عصر پنجشنبه در بازدید از راهدارخانه کوهین در استان قزوین شاهد تلاش راهداران برای باز کردن راههای مسدود شده از برف اخیر بود.

نوآوران آنلاین- به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در این بازدید محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به مسدود شدن آزادراه قزوین- رشت در برف و کولاک اخیر که ارتفاع آن تا یک متر میرسید اولویت اصلی راهداری بر بازگشایی این مسیر و راه های شریانی بود که خوشبختانه با تلاش راهداران صبح امروز به طور کامل بازگشایی شد.

وی افزود: پس از بازگشایی مسیرهای شریانی و اصلی استان گیلان، نوبت به راه های روستایی این استان رسیده و هم اکنون عملیات برف روبی و بازگشایی این مسیرها نیز در حال انجام است.

اسلامی ادامه داد: در برف و کولاک اخیر که در برخی استان ها مانند گیلان شدت بیشتری داشت و موجب بسته شدن راه ها شد با تلاش راهداران استان های قزوین، زنجان، مرکزی، مازندران و البرز و همچنین کمک های بخش خصوصی در اختصاص ماشین آلات بار دیگر جلوه های همبستگی را در بین ایرانیان شاهد بودیم.

وی گفت: قزوین به عنوان استان معین گیلان در این عملیات نیز همچون گذشته از همان ساعات اولیه بارش برف متعهدانه و حرفه ای عمل کرد و عملکرد رضایت بخشی از خود نشان داد که قابل تقدیر است. اسلامی در خصوص ماشین آلات ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای برای برف روبی در زمانی که معین استانی دیگر هم می شوند گفت:

در شرایطی که استان ها علاوه بر مدیریت امور خود باید معین استانی دیگر هم باشند آن حد لازم از ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز را که باید برای خود نگه دارند رعایت می شود و بقیه آن در اختیار استان دیگر قرار می گیرد تا بحران به نحو مطلوب مدیریت شود.

وی اظهار داشت: در سال های گذشته تعدادی ماشین آلات جدید به استان قزوین و استان های دیگر تخصیص داده شد اما با توجه به احتمال وقوع بسیاری از حوادث طبیعی در استان ها نیاز به ماشین آلات جدید همچنان ادامه دارد و وزارت راه و شهرسازی در صدد نوسازی ناوگان و همچنین افزایش تعداد آن است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در راستای خدمات رسانی به موقع و درست در زمان حوادث باید اکیپ های سیار افزایش یابند تا قدرت تحرک راهداری و حمل و نقل جاده ای به حداکثر افزایش یابد.