کد خبر : 216412 تاریخ : ۱۳۹۸ جمعه ۲۵ بهمن - 17:11
سخنگوی دولت: تا سال۱۴۰۰هر خبری درباره استعفای رئیس جمهور را تکذیب می‌کنیم سخنگوی دولت گفت: تا سال۱۴۰۰هر خبری درباره استعفا ی رئیس جمهور را تکذیب می کنیم.

نوآوران آنلاین- علی ربیعی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره شایعه استعفای رئیس جمهوراظهار کرد: قبلا نوشته ام که تا ۱۲مرداد۱۴۰۰ دولت در کنار مردم بوده و نگاه رو به جلو هم دارد. ازین پس هم هر شایعه ای درباره استعفای رئیس جمهور را پیشاپیش تکذیب می‌کنیم.

وی درباره اظهارات رئیس‌جمهور درباره جمهوریت در روز 22 بهمن خاطرنشان کرد: ما که جمهوریت نو نداریم. ما همان جمهوریتی می‌خواهیم که امام خمینی(ره) درباره آن گفتند، نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر؛ یعنی جمهوریتی که اساس آن رای آزادانه مردم باشد. هرجا که صندوق ها پایه‌های تغییر باشند، ثبات ایجاد می‌شود. نظام ما هم صندوق‌محور بوده‌ و ما باید به صندوق ها وفادار باشیم، زیرا صندوق ها، ثبات و پیشرفت کشور را تامین می‌کنند. در هر جامعه‌ای مردم از صندوق ناامید شوند، آن جامعه روی خوش نمی بیند. خود انقلاب ما یک انتخاب مردم بود و چهل سال نظام ما مبتنی بر صندوق رای بوده است.

ربیعی در ادامه درباره مصوبات جلسه روز چهارشنبه هیات دولت تصریح کرد: ابتدای جلسه هیات دولت بحث راهپیمایی 22 بهمن مطرح شد. با وجود سرمای هوا، مردم با حضورشان، ایران را گرم کردند که این حضور مورد تقدیر و تشکر هیات دولت قرار گرفت. این راهپیمایی امسال برای همه ما اهمیت زیادی داشت، زیرا با وجود همه مشکلات ناشی از تحریم‌ها و جنگ اقتصادی، مردم در صحنه بوده و بر اصول اساسی خود هم نظر هستند و این برای دولت مغتنم است. مردم با همه انتقادهایی که دارند، از همه گرایش‌ها در این راهپیمایی شرکت کردند.

سخنگوی دولت با اشاره به پیگیری مشکلات مربوط به بارش برف در کشور در  هیات دولت، خاطرنشان کرد: تلاش زیادی شد که راه‌های اصلی باز شود که هنوز هم مشکل وجود دارد، ولی بیشتر راه‌های اصلی باز شده است. گاز در روستاها قطع نشده است. اعتبار برای حل مشکل قطعی برق تامین انجام و نیرو به مناطقی که برق قطع شده است، اعزام شد. این مشکل در حال رفع شدن است.  توصیه می شود که مردم مسافرت‌غیرضروری را انجام ندهند و به توصیه‌ها و اخطارهای پلیس راه عمل کنند.

به گفته وی، پیش‌بینی بارش‌های بهاره هم در دولت بررسی شده و رئیس جمهور تاکید کرد که مشکلات احتمالی پیش‌بینی شود. وزیر نیرو هم اقداماتی در مورد مدیریت منابع آبی سدهای کشور انجام داده است تا غافل‌گیر نشویم.

ربیعی همچنین گفت: مصوبه ای از قبل وجود داشت که  صندوق توسعه ملی مکلف بود، 15 درصد منابع به ایثارگران اختصاص دهد که این مصوبه ابهام داشت که امروز تصمیمی خوبی براساس پیشنهاد بنیاد شهید گرفته شد  که شرکت‌هایی که 50 درصد سهام آنها متعلق به ایثارگران است، می توانند مشمول این مصوبه شوند به شرطی که تا پایان دوره بازپرداخت، سهم ایثارگران کمتر از 50 درصد نباشد. تصمیمی هم درباره افزایش سی درصدی فوق‌العاده جذب کارکنان ثابت و رسمی شهرداری  گرفته شد. همچنین اساسنامه جامعه مشاوران رسمی مالیاتی هم اصلاح شد و رشته‌های حسابداری و حسابرسی هم به آن اضافه شدند و پروانه کار حرفه‌ای هم برای آنها صادر می شود و پیش‌بینی می‌شود بین پنجاه تا صدهزار نفر در این رشته‌ها بازار کار جدیدی پیدا کنند.