کد خبر : 216490 تاریخ : ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۷ بهمن - 15:16
همه چیز درباره حریف استقلال؛ غیبت ستاره آلمانی و حضور بازیکن ۴۳ ساله تیم فوتبال الاهلی برای فرار از بحران به دنبال پیروزی در برابر استقلال است و به ستاره سوری خود، عمر السومه که سابقه گلزنی مقابل تیم ملی ایران و پرسپولیس را دارد دل بسته است.

نوآوران آنلاین- تیم فوتبال استقلال ایران در دومین بازی خود درمرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باید از ساعت ۱۹ فردا (دوشنبه) به مصاف الاهلی عربستان برود. دیداری که در کشور کویت به انجام می‌رسد.

شاگردان فرهاد مجیدی مقابل یک تیم باسابقه قرار خواهند گرفت. هر ۲ تیم در هفته نخست به تساوی یک بر یک خارج از خانه رسیدند و حالا بعد از قریب به ۱۰ سال مقابل یکدیگر صف آرایی می‌کنند.

تیم الاهلی هم‌اکنون در لیگ عربستان در رتبه سوم قرار دارد و برعکس استقلال حدفاصل بازی قبلی در لیگ قهرمانان تا این مسابقه، یک بار در لیگ کشورش به میدان رفت و دست بر قضا با ۲ گل شکست خورد تا بعد از هفت مسابقه در تورنمنت‌های مختلف طعم تلخ باخت را بچشد و سرمربی‌اش کریستین گروس در آستانه اخراج قرار بگیرد. شکست الاهلی در حالی رقم خورد که چند مهره اصلی این تیم در ترکیب حضور نداشتند.

الاهلی در چهار بازی اخیر خود تنها یک بار به برتری رسیده و در ۲ دیدار گذشته نتوانسته به پیروزی دست پیدا کند. آنها به واسطه فاصله‌ای که با الهلال و النصر در لیگ دارند به شدت تحت فشار قرار دارند و حالا پیروزی در برابر استقلال تنها راه نجاتشان برای مدتی کوتاه است. شکست یا تساوی در برابر نماینده ایران ممکن است برای کادر فنی و بازیکنان الاهلی گران تمام شود.

آنها در هفته نخست لیگ قهرمانان در برابر الوحده تا دقیقه ۹۰ پیش بودند اما دروازه‌شان باز شد تا سه امتیاز را با یک امتیاز عوض کنند. تک گل الاهلی به وسیله عبدالفتاح عسیری زده شد. به جز این بازیکن شماره ۱۰ و ملی‌پوش بازیکنان شناخته شده داخلی دیگری در ترکیب الاهلی هستند. نفراتی چون محمد الفتیل، یاسر المسیلیم، حسین المقهوی، معتز هوساوی، حسین عبدالغنی سلیمانی، یوسف الحربی و ... که به میدان می‌روند. حسین عبدالغنی سلیمانی در ۴۳ سالگی بار دیگر ممکن است برای تیم عربستانی وارد زمین شود. او سابقه گلزنی مقابل استقلال را نیز دارد.

اما چهار بازیکن خارجی الاهلی برای دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا چه کسانی هستند؟ ابتدا باید به اطلاع رساند که مارکو مارین ستاره آلمانی و مشهور و تازه‌وارد الاهلی در لیست آسیایی این تیم حضور ندارد و مقابل استقلال به میدان نخواهد رفت. به جز او، آلویس ساریچ از بوسنی و جوزف دسوزای برزیلی نیز مانند مارین نتوانستند خود را در جمع چهار سهمیه خارجی الاهلی جای بدهند. با این حال الاهلی چهار بازیکن خارجی در لیست آسیایی خود دارد.

عمر السومه بازیکن ۳۰ ساله و سوریه‌ای تیم الاهلی علی‌رغم مصدومیتی که داشت با تیم به کویت سفر کرده و احتمال دارد مقابل استقلال به میدان برود. او ستاره اصلی الاهلی و محبوب هواداران این تیم است و در لیگ عربستان نیز جزو مدعیان‌ آقای گلی به حساب می‌آید. لوکاس پدرو آلوس دِلیما دیگر مهره خارجی تیم عربستانی خواهد بود. این مدافع کناری چپ پا سابق بر این برای تیم‌های اینترناسیونال، بوتافوگو و گویاس برزیل بازی کرده و مدتی نیز عضو تیم نانت فرانسه بوده اما از سال ۲۰۱۹ به عربستان و تیم الاهلی نقل مکان کرده است. رقابت احتمالی او با وریا غفوری می‌تواند جالب توجه باشد.

محمد یوسف بلایلی از الجزایر با ۲۷ سال دیگر مهره خارجی الاهلی است که حضورش مقابل استقلال در هاله ای از ابهام قرار دارد.‌آخرین اخبار از رسیدن او به بازی فردا حکایت دارد. بلایلی ۱۸ بازی ملی دارد و در لیگ‌های مختلف از جمله فرانسه بازی کرده است. در نهایت جانینی ۲۸ ساله و ۱۹۰ سانتی متری آخرین بازیکن خارجی تیم الاهلی است که در خط حمله بازی می‌کند. این بازیکن کیپ وردی از سال ۲۰۱۸ به عضویت تیم عربستانی در آمده و آمار گلزنی بسیار خوبی نیز دارد. او سابقه حضور در تیم دوم بنفیکا را در کارنامه خود دارد و می‌تواند در کنار سومه مهره خطرناکی برای خط دفاع تیم فرهاد مجیدی باشد.

حال باید دید استقلال در برابر این حریف قدرتمند به چه نتیجه‌ای می‌رسد. پرسپولی آخرین حریف ایرانی الاهلی بود که با یک برد و یک باخت در برابر این تیم به کار خود پایان داد.