کد خبر : 216673 تاریخ : ۱۳۹۸ يکشنبه ۴ اسفند - 11:53
انتشار چند رمان نوجوان از طنز تا وحشت رمان‌های «ماجراهای سلطان و آقاکوچول»، «خانم فریزبی»، «هانسل و گرتل برادران گریم، تاریک‌تر و ترسناک‌تر»، «رنگ آتش شماره یک» و «دری که به کجا باز شد» به تازگی منتشر شده‌اند.

نوآوران آنلاین- رمان طنز «ماجراهای سلطان و آقاکوچول» نوشته شهرام شفیعی با تصویرگری گل‌محمد خداوردی در ۱۰۴ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۸هزار تومان در انتشارات پیدایش عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: پادشاه قَدَر قدرتِ مغزنخودی، با آقاکوچول نکته‌سنجِ رک‌گو راهی سفر خارجه می‌شوند تا ماجراهای طنز و خنده‌دار زیادی بیافرینند. پادشاه با همه ندانم‌کاری‌هایش هیچ‌گاه از مواضع قدرقدرتانه‌اش پایین نمی‌آید، حتی اگر آقاکوچول با آن بیان تیغ‌دار و پرنیشش در همه موقعیت‌های طنز او را به باد تمسخر بگیرد.

همچنین «خانم فریزبی» نوشته رابرت سی. اوبراین با ترجمه پرستو پورگیلانی از مجموعه «کلاسیک‌های خواندنی» در ۳۲۸ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۵۹ هزار تومان در نشر یادشده منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب عنوان شده است: خانم فریزبی، موش بیوه، باید با چهارتا بچه کوچکش خیی سریع به محل سکونت تابستانی‌شان نقل مکان کنند، وگرنه با مرگ حتمی روبه‌رو می‌شوند.

ولی پسر کوچک‌ترش، تیموتی، ذات‌الریه می‌گیرد و نباید از جایش تکان بخورد. خوشبختانه خانم فریزبی با موش‌های صحرایی نیمح ملاقات می‌کند. آن‌ها گونه‌ای از موجودات فوق‌العاده باهوش هستند که برای وضعیت دشوار او به راه‌حل درخشانی می‌رسند.

 دیگر کتاب منتشرشده در نشر پیدایش، «رنگ آتش شماره یک» نوشته جنی ولنتاین با ترجمه محمود مزینانی است که در ۲۵۴ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و بهای ۴۴ هزارتومان در دسترس نوجوانان قرار گرفته است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: بزرگ‌ترین شاهکار هنری عشق است

آیریس پدرش ارنست را هیچ‌گاه ندیده و اکنون ارنست در بستر مرگ است.

بهترین دوست آیریس، تورستن  هم جایی در آن سر دنیاست. تمام چیزهایی که آیریس فکر می‌کرده می‌داند در شعله‌های آتش می‌سوزند.

اکنون مادرش قصد دارد مجموعه هنری پرارزش ارنست را به چنگ‌آورد؛ اما ارنست نقشه دیگری دارد. چیزهایی است که می‌خواهد آیریس بعد از مرگش از آن‌ها باخبر شود. و برای روشن شدن حقیقت راه‌های زیادی وجود دارد...

داستانی جسورانه و درخشان درباره عشق، دروغ و رهایی.

«هانسل و گرتل برادران گریم، تاریک‌تر و ترسناک‌تر» نوشته آدام گیدویتز با ترجمه شهره نورصالحی از مجموعه «ادبیات وحشت» دیگر کتاب نشر یادشده است که در ۲۲۴ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و بهای ۴۴ هزار تومان عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: روزی روزگاری، قصه‌های پریان شگفت‌انگیز بودند...

هانسل و گرتل را که از قصه خودشان فرار می‌کنند و به هشت قصه دیگر پا می‌گذارند، دنبال کن.

ببین که با ساحره‌ها و ساحرها برخورد می‌کنند، با شکارچی‌ها و هدف‌گیری‌ مرگبارشان، و با نانوایی‌هایی که تنورشان درست اندازه و مناسب پختن بچه‌هاست.. شاید ترس‌برانگیز باشد، اما برخلاف سایر قصه‌های پریان که خوانده‌ای، این یکی راست است.

همچنین کتاب «دری که به کجا باز شد» نوشته سالی گاردنر با ترجمه فرمهر امیردوست در ۳۲۰ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و بهای ۵۱هزار تومان در نشر پیدایش منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: ای‌جی فلین شانزده‌ساله تازه دوره متوسطه را تمام کرده است که کلیدی اسرارآمیز با نام و تاریخ تولدش پیدا می‌کند، اما این کلید دری است که به کجا باز می‌شود؟

ای‌جی قدم به آن سوی در می‌گذارد و خانه‌ای فرسوده در شهری پیدا می‌کند که پژواک رازآلود قتل و دردسر را از پس قرن‌ها بازمی‌تاباند؛ لندن سال ۱۸۳۰.

بیماری، قتل و جنایت در این نسخه قدیمی‌تر لندن بیداد می‌کند؛ اما با شهر لندنی که ای‌جی آن را مثل کف دست می‌شناسد چقدر فرق دارد؟

ای‌جی باید رد کلید را دنبال کند و درباره این‌که واقعا به کجا تعلق دارد، تصمیم بزرگی بگیرد.