کد خبر : 216785 تاریخ : ۱۳۹۸ سه شنبه ۶ اسفند - 12:26
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر اعلام کرد: اقدامات لازم به منظور جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا در ناوگان مسافربري برای جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا در ناوگان مسافربري، هماهنگی های لازم با تشکل‌های صنفی بخش حمل و نقل مسافربری و رعايت الزامات بهداشتی در طول سفر انجام شده است .

نوآوران آنلاین- به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  ، داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر این سازمان با بیان این مطلب ، اظهار داشت : تشكل‌های صنفی بخش حمل و نقل مسافر و شرکت‌ها و موسسات مسافربری مکلف به رعایت الزامات مبني بر ضدعفونی کردن سطوح تماس دست مسافران در ناوگان با مواد ضدعفونی کننده استاندارد مورد تایید مراکز بهداشت  و ضدعفونی کردن مکان های مورد لزوم در پایانه های مسافربری از طریق سازمان پایانه های شهرداری می باشند.
 وی به سایر تمهیدات صورت گرفته اشاره کرد و افزود : به شرکت‌های مسافربری تاکید شده است از بطری‌های آب یکبار مصرف به جای لیوان برای مصرف آب شرب به مسافران استفاده کنند و براي مسافران دارای علائم سرماخوردگی ماسک  تهيه و تحويل نمایند .
وی خاطر نشان کرد : به شرکت‌های حمل و نقل مسافر مبنی بر رعایت کامل مفاد ماده ۱۵ ضوابط حمل و نقل مسافر در خصوص چگونگی تهیه ، نگهداری و توزیع بهداشتی خوراکی ها در بین مسافران الزام شده است.
 باقرجوان افزود:  شرکت های مسافربری ملزم هستند چنانچه در حین سفرها مسافرانی با علائم سرماخوردگی شدید مشاهده شوند نسبت به توجیه رعایت رفتارهای بهداشتی و ایمنی از جمله استفاده از ماسک و در صورت لزوم  استقرار مسافر در محلی از وسیله نقلیه که کمترین مواجهه با سایر مسافران را داشته باشد،  اقدام کنند .
گفتنی است این اقدامات طي بخشنامه‌ای به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های سراسر کشور براي نظارت کافی و مستمر با همکاری شبکه بهداشت استان در این خصوص ابلاغ شده است.