کد خبر : 227143 تاریخ : ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۹ اسفند - 14:10
بازپرداخت اقساط تسهیلات صاحبان کسب و کار و وام های قرض الحسنه به پایان دوره منتقل خواهد شد بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، بازپرداخت اقساط تسهیلات صاحبان کسب و کارها و همچنین وام های قرض‌الحسنه اشخاص به انتهای دوره اقساط منتقل خواهد شد.

نوآوران آنلاین- به گزارش  روابط عمومی بانک گردشگری، بانک مرکزی با ابلاغ مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار از بانک های کشور خواست اقساط تسهیلات صاحبان کسب و کارها و نیز اقساط تسهیلات قرض الحسنه همه اشخاص، در ماه های اسفند 98 و فروردین و اردیبهشت 99 بدون دریافت هرگونه جریمه یا کارمزد اضافی به انتهای اقساط آنها منتقل ‌شود.

تصمیمات شورای پول و اعتبار، همچنین اشخاصی که قسط آنها در تاریخ 1/10/98در سرفصل جاری بوده است، به انتهای دوره منتقل خواهد شد.
این گزارش حاکیست: بازپرداخت اقساط ماه های اسفند 98 و فروردین و اردیبهشت ماه 99 به صورت دفعی (یکجا) وطی یک قسط در دوره مورد اشاره است.
تصمیم اخیر شورای پول و اعتبار، به منظور حمایت از صاحبان کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای کوچک که به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا متضرر شده و با مشکلات مالی مواجه شده اند، اتخاذ شده است.
طبق این تصمیم، تمام بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظف هستند در صورت درخواست مشتری، در مورد تسهیلات و وام دریافتی اشخاص یاد شده، که بازپرداخت آنها به صورت دفعی بوده و سررسید آنها در بازه زمانی اول اسفند 1398 تا 31 اردیبهشت 1399 قرار دارد، مهلت سه ماهه اعطا کنند تا پس از سه ماه از سررسید تسهیلات، بدهی خود را بازپرداخت کنند.
این گزارش حاکیست: مصادیق کسب و کارهایی که مشمول این مصوبه می شوند ، توسط دولت تعیین می شود و الزاما شامل همه مشتریان نمی شود.

برای اجرایی شدن این مصوبه ، متقاضیانی که تمایل به استفاده از این ابلاغیه دارند، باید تقاضای کتبی خود را طبق روش هایی که اعلام می شود، به بانک منعکس کنند تا متعاقبا در چارچوب دستورالعمل دولت در صورت مشمول بودن، اقدام شود.