کد خبر : 227454 تاریخ : ۱۳۹۹ يکشنبه ۳ فروردين - 20:40
آرامش جان با پیاده‌روی بر خاک سرخ دائجون پنجمین کلان‌شهر کره جنوبی است، واقع در منطقه مرکزی این کشور که به عنوان قطب حمل و نقل، در چهارراه مسیرهای اصلی قرار دارد. این شهر یک جاذبه‌ی منحصر به فرد، حاصل دخالت بشری در طبیعت دارد؛ اما این‌بار، یک دخالت مثبت!

نوآوران آنلاین- دولت کره در دهه ۱۹۸۰ تصمیم گرفت برخی از کارکردهای خود را از سئول، پایتخت ملی، به سایر شهرها منتقل کند. ۱۲ نهاد دولتی این کشور قرار شد به دائجون انتقال یابد که ازجمله آنهاست: گمرک، مرکز آمار، سازمان میراث فرهنگی، دفتر مالکیت معنوی، شرکت منابع آب، شرکت چاپ و...

دائجون همچنین دارای ۱۸ دانشگاه است و در سال ۲۰۰۰ میزبان المپیاد بین المللی ریاضی بود. چندین موسسه تحقیقاتی مهم هم در این شهر مستقرند.

روزی در سال ۲۰۰۶ ، چو وانگ ری که یک تاجر و کارخانه‌دار است، کفش دویدن خود را به یک خانم داد که کفش پاشنه بلند پوشید و سپس با پای برهنه در مسیر جنگلی - کوهستانی در حومه دائجون راهی شد. او می‌توانست احساس گرم شدن را در پاهای خود، همراه با خروج اضطراب، تجربه کند؛ درنتیجه با این مدعاطرحی ریخت که بسیاری از افراد چیزی شبیه به این اثر شگفت‌انگیز را تجربه کنند. او جاده RED CLAY را به طول ۱۴.۵ کیلومتر احداث کرد که در حال حاضر به یکی از نقاط معین برای بهبودی در کره تبدیل شده است. گزینه‌ای برای بهبودی افرادی که از زندگی روزمره خسته شده‌اند، با پای برهنه در این مسیر راه می‌روند و نوعی مدیتیشن را تجربه می‌کنند.

این جاده روزانه با خاک رس قرمز و آب احیاء و نگهداری می‌شود. با جشنواره‌ای هم که هر ساله در ماه می برگزار می‌شود، این منطقه‌ نمونه گردشگری، پررونق‌تر و ثروتمندتر از گذشته می‌شود.

این مرکز گردشگری همچنین یک گروه هنری موسیقایی - نمایشی دارد که در مناسبت‌های مختلف برای بازدیدکنندگان به اجرای زنده در فضای باز می‌پردازند.