کد خبر : 227475 تاریخ : ۱۳۹۹ يکشنبه ۳ فروردين - 21:30
شیخ سلمان: دورکاری در AFC در صورت نیاز تمدید می‌شود رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار پیامی خطاب به کشورهای عضو اعلام کرد آماده ارائه مشاوره به آنها در این شرایط است.

نوآوران آنلاین- شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا پیامی را خطاب به کشورهای عضو این کنفدراسیون منتشر کرد:

«در این اوقات بی سابقه و چالش برانگیز، کنفدراسیون فوتبال آسیا آرزوی سلامتی و امنیت را برای تمام اعضای خود دارد. با بازگشت جهان به شرایط عادی، فوتبال نقش مهمی را در هفته ها و ماه های پیش رو بازی خواهد کرد اما در حال حاضر تمرکز ما بر حمایت از کسانی است که در این بازی بزرگ نقش دارند.

هر یک از شما به درجات مختلف تحت تاثیر بیماری همه گیر کووید ۱۹ قرار گرفته اید. بسیاری از دولت های شما برای جلوگیری از شیوع این بیماری اقدامات محدودکننده و سریع انجام داده اند و تاثیر آنرا بر جوامع خود محدود کرده اند.

در مالزی، مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا، همانطور که شما می دانید دولت دستور کنترل حرکتی را وضع کرد و کنفدراسیون آسیا هم از تاریخ ۱۷ مارس ۲۰۲۰ به مدت دو هفته کارمندانش را دورکار کرد. این مدت زمانی به منظور محافظت از کارمندان و خانواده های آنها در صورت لزوم تمدید خواهد شد.

در این میان تجارت به صورت عادی ادامه می یابد تا نیازهای تمام فدراسیون های عضو و منطقه ای تامین شود. من دستور داده ام تا کلیه پرداختهای تایید شده AFAP به سرعت پرداخت شود تا حقوق کارمندان و سایر قراردادها تاخیر نداشته باشد.

همانطور که می دانید انتشار سریع ویروس کووید ۱۹ با موافقت شما منجر به تعویق مسابقات و رویدادها شد. AFC از شما بابت تداوم حمایت و مشاوره و همکاری مستمر تشکر می کند.

این تغییرات در تقویم ما با هدف تضمین امنیت و سلامت اعضا، مسئولان، بازیکنان، کارکنان و البته میلیون ها هوادار که هر سال با فوتبال آسیا درگیر می شوند، بوده است. سلامت آنها اولویت ما هست و خواهد بود.  به همین دلیل مهم است که AFC و فدراسیون های عضو و منطقه ای ما برای جلوگیری از تهدید این ویروس با دولت ها و سازمان های بهداشتی همکاری کنند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا به شدت از همه اعضای خود می خواهد تا توصیه های سازمان بهداشت جهانی (WHO) را برای استفاده از بالاترین سطح بهداشتی رعایت کنند و خوشحال می شویم که توجه داشته باشید که برخی از اعضا نیز ابتکار عمل "از خانه" (دورکاری) را اعلام کرده اند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا طی شش سال گذشته پایه های محکم خود را بر وحدت و همبستگی - به ویژه در مواجهه با ناسازگاری - بنا کرده است و این وضعیت چالش دیگری است که ما برای محافظت نه تنها از جوامع خود بلکه از آینده بازی خود در پیش خواهیم گرفت.

مطمئناً کنفدراسیون فوتبال آسیا هدایت قاطعی خواهد داشت و مثل همیشه در این مواقع نامعلوم توصیه خواهیم کرد که به هر یک از فدراسیون ها عضو و منطقه ای ما مشاوره و کمک کند.

 من مشتاقانه منتظر زمان هستم که فوتبال دوباره بتواند نقش مهمی در ایجاد هیجان و شادی مردم آسیا داشته باشد.»