کد خبر : 237612 تاریخ : ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۷ فروردين - 14:03
اقدامات بانکها در دوران کرونایی شاید بانکها جزو اولین مشاغلی بودند که به جهت نوع خدماتی که ارائه می‌دهند، اقداماتی را در جهت همراهی با شرایط موجود و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به اجرا گذاشتند.

نوآوران آنلاین- به گزارش روابط عمومی بانک ایران زمین، از اولین روزی که موضوع انتشار ویروس کرونا توسط وزارت بهداشت و مراجع ذیصلاح به اطلاع مردم رسید، بانکها بلافاصله تمهیداتی را برای جلوگیری از شیوه این بیماری به کار بستند، که از آن جمله می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد.

🔹️ارائه خدمات گسترده الکترونیکی و درخواست از مشتریان برای عدم حضور در شعب از مهمترین اقدامات بانکها در این دوران بوده است. به‌طوری که براساس آمار اعلامی شاهد رشد حدود ۴۰ درصدی تراکنش‌های الکترونیک و غیر حضوری در بانک‌ها بوده‌ایم.

🔹️اطلاع رسانی وسیع و گسترده از دیگر اقدامات شبکه بانکی در جهت آگاه سازی افکار عمومی در مورد ویروس کرونا و نحوه انتقال این بیماری بود، به‌طوری که در تمامی شعب، سایت، کانال‌های ارتباطی و ... شاهد اطلاعیه‌ها و اخبار مرتبط با موضوع بودیم و از این نظر بانک‌ها را می‌توان پیشتاز موضوع اطلاع رسانی دانست.

🔹️آسیب‌هایی که کسب و کارها و مشاغل در اثر محدودیت‌های ایجاد شده از ویروس کرونا دیده بودند از دیگر مواردی بود که نیازمند همراهی و تمهیدات شبکه بانکی بود، در همین راستا و براساس ابلاغیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و همراهی شبکه بانکی مقرر شد تسهیلات مشاغل اعلامی تا سه ماه به تعویق بیفتد.

🔹️یکی دیگر از اقدامات بانک‌ها افزایش سقف انتقال وجه بین بانکی از سه میلیون تومان به پنج میلیون و در مرحله بعد به ده میلیون تومان بود.

🔹️ تمدید خودکار تاریخ انقضاء کارت‌های بانکی از دیگر اقدامات در این حوزه است. لازم به ذکر است تا قبل از این در صورت  منقضی شدن، کارت‌های بانکی غیر فعال می‌شدند و برای  فعال کردن مجدد آن‌ها  نیاز بود مردم به بانک‌ها مراجعه کرده و درخواست کارت جدید کنند، اما با شیوع این ویروس کرونا مسئولان بانکی تصمیم گرفتند تاریخ انقضای همه‌ی کارت‌های بانکی را  بدون نیاز به مراجعه حضوری به مدت ۳ ماه تمدید  کنند.

🔹️ضد عفونی روزانه شعب، و تجهیزات باکنی، تامین وسایل بهداشتی و ضد عفونی برای کارکنان و مشتریان، کاهش ساعت کار، راهنمایی مشتریان برای استفاده از خدمات الکترونیک، چاپ پوستر و بروشور اطلاع رسانی و صدور اطلاعیه و آموزش‌های کارکنان و مشتریان از اقدامات موثر شبکه بانکی در این دوران است.

🔹️یکی دیگر از مواردی که در ایام پایانی سال و نوروز موجب حضور مشتریان در بانک‌ها می‌شد، تهیه کارت هدیه بود، بانک ایران زمین در همین راستا در ایام نوروز کارت هدیه مجازی خود را در جهت توسعه خدمات الکترونیک و راهکارهای موثر برای کاهش حضور مشتریان در شعب ارائه که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

🔹️در پایان بانک ایران زمین آمادگی کامل خود را جهت ارائه خدمات الکترونیک و بانکداری مجازی به مشتریان و عموم مردم اعلام و از تمامی مشتریان شبکه بانکی می‌خواهد در راستای مسئولیت اجتماعی خود و به منظور کاهش خطرات ناشی از انتقال ویروس کرونا از مراجعه حضوری به شعب خودداری کنند.