کد خبر : 248811 تاریخ : ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۸ ارديبهشت - 17:37
اگر هدف مسؤولان حفظ منافع ملی باشد، اختلافات کنار می روند احمد شیرزاد/ فعال سیاسی اصلاح‌طلب

نوآوران آنلاین- در همه کشورهای دنیا جریان های سیاسی مختلفی کشور را اداره می کنند و با وجود همه اعتقادات شان، اما در عمل تنها یک هدف را دنبال می کنند و آن حفظ اعتماد مردم جامعه شان است.

از این رو می توان بر این امر صحه گذاشت که وجود جریانات سیاسی مختلف در کشور نمی تواند موجب بروز چنددستگی و اختلاف شود، چراکه در عمل وقتی پای مردم در میان باشد و هدف اصلی حفظ منافع و مصالح عمومی باشد، تفاوت ها کنار می روند.

اما در برخی دوره ها در کشور ما تفاوت میان اعتقادات جریان ها و احزاب سیاسی مختلف نهایتاً تأثیر نامطلوب اش را در عرصه اقتصاد خانوارها نشان داده است.

به گونه ای که می توان گفت کشمکش ها بر سر طرح های اقتصادی موجب شده تا تصمیمات غلطی اتخاذ شود و نهایتاً در اجرا نیز به درستی عمل نشده و مردم تحت فشار قرار گرفته اند.

نمی توان گفت به این دلیل که مجلس و دولت در برهه ای از زمان، دارای دیدگاه های متفاوتی هستند پس نقص و کاستی در اجرای قوانین طبیعی است؛ خیر چنین نیست و باید همه مسؤولان دستگاه های مختلف بر این امر مهم واقف باشند که فلسفه حضورشان در جایگاه های مختلف، تنها خدمت به مردم است و اگر مردم نباشند جایگاه آن ها هر چقدر هم مهم باشد، اما بدون رضایت مردم، متزلزل خواهد بود.

همه دولت ها همواره تلاش شان بر این امر استوار بوده که بتوانند رضایت مردم را کسب کنند و در دوره بعد نیز جریان سیاسی همسوی آن ها موفق به جلب اعتماد مردم شود، اما متأسفانه پس از این کسب رأی مردم و اعتماد مجدد جامعه اراده ای برای رفع مشکلات مردم ندارند و شاهد بی کفایتی هایی بوده ایم که نتیجه آن از بین رفتن آرامش اقتصادی کشور و آسیب به معیشت و رفاه مردم بوده است.

تداوم این رویه موجب شده تا مردم دیگر اعتمادشان را از دست بدهند که در این خصوص باید به آن ها حق داد؛ چراکه داشتن زندگی آرام و رفاه نسبی حق آن هاست و کسی نمی تواند این حق را سلب کند.