کد خبر : 248846 تاریخ : ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۹ ارديبهشت - 18:35
فرصت سوزی در غیاب مدیرانی دلسوز آلبرت بغزیان/ استاد دانشگاه

نوآوران آنلاین- با وجود همه هشدارهایی که در خصوص وضعیت اقتصادی کشور طی سال های اخیر مطرح شده اما همچنان رویه غلطی که در پیش گرفته شده بود همچنان ادامه دارد.

در چنین شرایطی نه تنها نمی توانیم به رشد و توسعه بیاندیشیم بلکه شاهد هستیم در شرایط کنونی که یک ویروس ذره بینی به نام کرونا وارد کشور شده است، اقتصاد مسیر قهقرایی را طی می کند.

تأسف بار است که بگوییم مسؤولان کشور ما نمی توانند متناسب با جایگاهی که در آن قرار گرفته اند و مسؤولیتی که پذیرفته اند اقدام کنند.

در چنین شرایطی دیگر فلسفه حضور برخی مدیران زیر سؤال می رود؛ چراکه کاری از پیش نمی برند و تنها پُست ها و مناصب را متعلق به خود کرده اند.

مدیر واقعی، دلسوز و دارای توان اداره است نه این که تنها به فکر تامین منافع مادی بیشتر در دوران مسؤولیت اش باشد.

نتیجه این رویه که امروزه در کشور ما در پیش گرفته شده است رشد فساد مالی و اختلاس هاست که به قدری گسترده شده که به امری عادی تبدیل گشته است.

این روزها دیگر مردم با شنیدن خبر اختلاس، تعجب نمی کنند؛ چراکه سال هاست گوش شان با این واژه آشناست.

اکنون نیز که کرونا در ایران شیوع یافته و بسیاری از حوزه ها به ویژه بخش اقتصاد کشور را متأثر از خود کرده است، مردم روزهای اسفباری را تجربه می کنند که شاید هیچ گاه این چنین کیفیت معیشت شان کاهش نیافته بود.

فقط شعار و طرح سخنان زیبا در خصوص ایجاد شرایط مطلوب اقتصادی کفایت نمی کند و باید همه مردم طعم خوش بهبود وضعیت معیشتی را احساس کنند نه این که عده ای از افراد به طور نابرابر از همه مزیت ها برخوردار باشند.

اکنون دیگر زمان شعار نیست و جامعه ما شعارزده شده است. اکنون وقت عمل است و باید به دور از حواشی مختلف، فقط یک موضوع مهم یعنی ایجاد شرایط رفاهی مناسب برای مردم در نظر مسؤولان پر رنگ جلوه کند.