کد خبر : 249045 تاریخ : ۱۳۹۹ پنج شنبه ۸ خرداد - 16:56
فضای مجازی در رکاب سلاطین فرهاد قنبری/ کنشگر اجتماعی

نوآوران آنلاین- در غیاب نهادی به نام دولت (در مفهوم نهادی که وظیفه قانونگذاری و نظارت و کنترل دارد، نه نهادی که خود به بزرگ ترین دلال جامعه تبدیل شده است)، دلالان و کارچاق کن ها و سلاطین اداره بخش بزرگی از اقتصاد و نقدینگی کشور را به دیت گرفته اند و هر روز با قیمت سازی در حوزه کالاهای گوناگون سودهای کلان به جیب می زنند.
یک روز طلا و سکه، روز دیگر پراید، روز دیگر دلار و روز دیگر زمین و مسکن و اقلام خوراکی را قیمت سازی کرده و به جامعه تحمیل می کنند. در این شرایط، عمده فعالان مجازی (برای اعتراض به ناکار آمدی و ضعف دولت) قیمت های اعلام شده توسط دلالان و سلاطین را بولد کرده و مدام به اشتراک می گذارند.
حال این که کجا و چه کسی و چگونه پراید را ۹۰ میلیون، سکه را ۸ میلیون، زمین و خانه را متری ده ها میلیون تومان قیمت گذاری کرده و در این شرایط رکود چه کسی خریده و چه کسی فروخته را کسی نمی داند؛ اما با دست به دست شدن مطلب مربوط به گران شدن فلان کالا در فضای مجازی، قیمت جدید رسمیت یافته و دلال و سلطان به هدف خود رسیده است.
در این جاست که فضای مجازی و شهروند معترض و اپوزسیون دولت و... کاملا در خدمت مافیا و سلطان و دلال قرار گرفته می گیرد و هر یک به شیوه ای و البته رایگان به خدمت گرفته می شوند.