کد خبر : 249052 تاریخ : ۱۳۹۹ جمعه ۹ خرداد - 14:41
پیروانی: پرسپولیس دوست دارد در زمین قهرمان شود تهران- ایرنا- مدیر تیم فوتبال پرسپولیس گفت:‌ دوست داریم قهرمانی را در زمین جشن بگیریم و اینکه مطرح می‌کنند در فوتبال کرونا وجود دارد بحث درستی نیست.

نوآوران آنلاین- «افشین پیروانی» روز جمعه در گفت و گوی تلویزیونی در خصوص آغاز دوباره مسابقات فوتبال در دوران کرونایی افزود: کرونا تنها مخصوص فوتبال نیست. در فوتبال ما باشگاه‌ها نمی‌توانند درآمدزایی خوبی داشته باشند و باید از افرادی که در این شرایط سرمایه‌گذاری می‌کنند، تشکر کرد. اما سووال اصلی این است که چه کسی تضمین می‌دهد کرونا تا چند ماه دیگر از بین برود؟ اگر لیگ تعطیل شود، چه زمانی واکسن کرونا کشف می‌شود؟ من که از اهالی فوتبال هستم چه فرقی با یک فردی که در پیک موتوری کار می‌کند، یا یک نانوا و یا یک راننده تاکسی دارم؟

وی افزود: افراد متخصص و صاحب نظر به این نتیجه رسیدند که مسابقات فوتبال ادامه داشته باشد. باید به زندگی در کنار کرونا عادت کنیم.

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس اضافه کرد: ما هم بازیکنانمان را دوست داریم و به هیچ وجه نمی‌خواهیم کوچکترین آسیبی به کسی برسد. خواهش من این است که افراد معترض، احساسی برخورد نکنند. نباید بگوییم که با لیگ‌های دیگر تفاوت داریم. با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار را پیش می‌بریم و مشکلی هم پیش نیامده است.

پیروانی گفت: در ۲ آزمایشی که از اعضای تیم گرفتیم، ‌۲ تن از اعضای تدارکات تیم فوتبال پرسپولیس تست کرونای آنها مثبت بود اما خوشبختانه آسیبی ندیدند و پس از بهبودی به تیم اضافه می‌شوند. من با این نفرات که صحبت می‌کردم، اعلام کردند که اصلا حس نکردند که کرونا دارند و باید کمی از نظر پزشکی مثبت‌تر فکر کنیم تا شرایط بهتر شود.

وی تاکید کرد: نباید در سالی که به جام جهانی منتهی می‌شود نظراتی داشته باشیم که به ضرر فوتبال ما باشد. در مرداد ماه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از سر گرفته می‌شود. اگر در آن مسابقات هم بگوییم شرکت نمی‌کنیم، جرایم سنگینی گریبانگیر فوتبال ایران خواهد شد. آیا در آنجا می‌توانیم کرونا را بهانه کنیم؟

«فرهاد حمیداوی» مالک تیم فوتبال شهر خودرو هم که در این برنامه حضور داشت، گفت: ۲ ماه پیش من به تمام مدیران باشگاه‌ها گفتم که برویم و قهرمان لیگ را مشخص کنیم. ما دوست نداریم حقی از پرسپولیس ضایع شود اما ببینید، شهرهایی مانند خوزستان و حتی مشهد در وضعیت قرمز قرار دارند. آیا در این شرایط امکان برگزاری لیگ وجود دارد؟ من برای قهرمانی هیچ تیمی مشکلی ندارم اما هواداران پرسپولیس برای این صحبت‌ها بارها من را مورد حمله قرار دادند. افرادی که گلایه می‌کنند چرا این اظهار نظرهای ما را ندیدند.

افشین پیروانی در ادامه خاطر نشان کرد: من دوست دارم پرسپولیس در زمین قهرمان شود، اما افرادی در این میان صحبت‌هایی را مطرح کردند که یک جام بخرید و به پرسپولیس بدهید. این صحبت‌ها قشنگ نبود.

پیروانی در ادامه در پاسخ به پرسش مالک باشگاه شهر خودرو که پرسیده بود، کجا با تیم‌هایی مانند صنعت نفت آبادان و گل‌گهر بازی می‌کنید، گفت:  هر جایی که بگویند ما بازی می‌کنیم و مشکلی نداریم.

وی ادامه داد: من به برخی تیم‌ها حق می‌دهم که مشکلات مالی داشته باشند البته ما هم از این مشکلات داریم اما نباید کرونا را بهانه کنیم. برای مثال اگر تیم‌های صعود کننده به دور بعدی لیگ قهرمانان آسیا به صورت قرعه کشی انتخاب شوند، شما سکوت خواهید کرد؟

وی تصریح کرد: برای مثال در فرانسه تیم آمیان که سامان قدوس را هم در اختیار دارد، به یک رده پایین‌تر سقوط کرد. آیا آنها سکوت کردند؟ آیا در ایران فقط کرونا مربوط به فوتبال است؟ اگر تمام اماکن خطرناک را تعطیل کنند، ما می‌گوییم فوتبال هم تعطیل شود.

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس اضافه کرد: تیم پرسپولیس میلیون‌ها هوادار دارد و دنبال قهرمانی هستیم. در حال حاضر هم تمام پروازها، هتل‌ها در حال فعالیت هستند. اگر اینگونه است که فوتبال تعطیل شود، پس باید در خانه بنشینیم و درها را قفل کنیم.