کد خبر : 249123 تاریخ : ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۱ خرداد - 11:20
انعقاد تفاهم‌نامه با صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت بهره‌مندی ۱۵هزار دانشجوی دستیاري پزشکي از تسهيلات بانک مهر ايران بانک مهر ایران امروز تفاهم‌نامه‌ای با صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منعقد کرد که بر اساس آن دانشجويان دوره‌هاي دستياري پزشكي و Phd مي‌توانند از تسهيلات قرض‌الحسنه اين بانك بهره‌مند شوند.

نوآوران آنلاین-به گزارش روابط عمومی بانک مهر ایران، دکتر مرتضی اکبری مديرعامل اين بانک در اين نشست گفت: اين تفاهم‌نامه براي پوشش ۱۵ هزار نفر از دانشجويان دوره‌هاي دستياري پزشكي و Phd برنامه‌ريزي شده و مبلغ آن براي هر فرد بين ۱۰ تا ۱۵ ميليون تومان خواهد بود. كارمزد اين تسهيلات ۴ درصد و بازپرداخت آن ۴۸ ماه به‌ علاوه يك سال استراحت مي باشد.

وی در همین رابطه اضافه کرد: قراردادی که با صندوق رفاه دانشجویي وزارت بهداشت منعقد شده مشارکتي بوده و هر مبلغي را که صندوق اختصاص دهد، بانك مهر ايران نيز به ميزان ۱.۳ برابر آن را مي‌آورد. ضامني هم كه براي آن تعريف شده يك كارمند يا كاسب است كه مطابق با دستورالعمل بانك مركزي است.
اکبری همچنین اظهار کرد: سال ۱۳۹۸ نیز تفاهم‌نامه‌ای با صندوق رفاه دانشجويي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري منعقد کرديم که در قالب آن تا كنون ۵۵هزار فقره تسهيلات به ارزش ۷۴۰ ميليارد ريال پرداخت شده است. همچنين در قالب همكاري با دانشگاه آزاد تا كنون ۵هزار فقره تسهيلات و ۲هزار فقره تسهيلات نيز در قالب همكاري با دانشگاه پيام نور پرداخت كرده‌ايم. البته تمام اين قراردادها مشاركتي بوده و هر ميزان مبلغي كه از سوي اين سه ارگان تأمين شده، بانك نيز سهم خود را به‌طور كامل پرداخت كرده است و همكاري در قالب اين قراردادها همچنان ادامه دارد.
وی یادآوری کرد: سال ۱۳۹۹ با بیماري کرونا آغاز شد و بر اساس مصوبه شوراي پول و اعتبار بايد سه ماه اقساط تسهيلات پرداخت شده، امهال مي‌شد. تلاش کرديم پرداخت تسهيلات بيشتر باشد، اما دريافتي‌هاي ما کاهش داشت و اهدافي كه به آن رسيديم مطلوب خودمان نبود. با اين حال، با تلاش همكاران بانك در يك ماه گذشته اين موضوع جبران شده و پيش‌بيني مي‌كنيم بانك مهر ايران در سال جاري به سه ميليون نفر تسهيلات اعطا كند كه مجموع ارزش اين تسهيلات به ۲۸هزار ميليارد تومان برسد. در سال جاري تا كنون به ۴۰۰هزار نفر تسهيلاتي مجموعاً به ارزش ۳۸۰۰ ميليارد تومان پرداخت شده است.
اکبری تأکید کرد: بانک مهر ایران از توانایي خوبي برخوردار است و رسالت خود مي‌داند در حوزه‌هايي مانند تحصيل، معيشت و ازدواج كه مورد نياز مردم است تسهيلات قرض‌الحسنه اعطا كند. خوشبختانه مردم نيز به بانك اعتماد دارند. مجموعه بانك مركزي نيز اعم از رئيس كل محترم و همچنين ادارات اعتبارات و نظارت از بانك مهر ايران حمايت مي‌كنند.
مدیرعامل بانک مهر ایران در ادامه افزود: امیدواریم با تفاهم‌نامه‌اي که امروز منعقد شد، بازخورد خوبي از سوي مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي داشته باشيم. نيازهايي در بخش دانشجويي وجود دارد که بايد حمايت از آن را تقويت مالي كرد و اميدواريم بتوانيم اين حوزه را پوشش دهيم. بانك مهر ايران پيش از اين نيز در حوزه كالاي ايراني، ازدواج، معيشت و تحصيل، تسهيلاتي را ارائه كرده است. سال گذشته ۴۰ درصد تسهيلات اعطايي بانك در حوزه اشتغال، توانمندسازي و اشتغال‌هاي خرد بود. در تلاشيم امسال نيز ۵۰ درصد تسهيلات بانك به اين حوزه تخصيص يابد.
وی همچنین گفت: در سال ۱۳۹۸ پیش‌بیني مي‌کرديم ۱.۵ ميليون فقره تسهيلات به ارزش ۱۵ هزار ميليارد تومان اعطا کنيم، اما در نهايت موفق شديم ۲ميليون ۳۰۰هزار فقره تسهيلات به ارزش ۲۳هزار ميليارد تومان پرداخت کند. در صدد هستيم که شرايط دريافت تسهيلات را ساده‌تر كنيم تا افراد بيشتري بتوانند از تسهيلات بانك مهر ايران استفاده كنند.
اکبری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بانک مهر ایران تنها بانکي است كه اكنون افتتاح حساب آنلاين در بستر همراه بانك دارد. به‌زودي قابليت دريافت تسهيلات با استفاده از موبايل‌بانك را فراهم مي‌كند تا نياز به رفت‌وآمد مشتريان به شعبه براي دريافت تسهيلات به حداقل برسد.
در ادامه بهروز رحیمی، رئیس صندوق رفاه دانشجویي وزارت بهداشت نيز گفت: دانشجويان دستياري يکي از اقشاري هستند که نقش مهمي در حوزه درمان دارند. با اين حال اين افراد فرصتي ندارند که در بخش دولتي يا خصوصي فعاليت کنند.
رحیمی افزود: خوشبختانه بانک مهر ایران به حوزه مسئولیت اجتماعي توجه دارد و اين موضوع را با اعطاي وام‌هاي قرض‌الحسنه توجه مي‌کند. با انعقاد اين تفاهم‌نامه اميدواريم بخشي از هزينه زندگي دانشجويان دستياري را تأمين کنيم. تسهيلاتي که در قالب اين تفاهم‌نامه پرداخت مي‌شود كارمزدي چهار درصدي دارد و براي ۱۵ هزار نفر برنامه‌ريزي شده است.