کد خبر : 249357 تاریخ : ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۹ خرداد - 01:22
تبعات روانی بیش از تلفات جانی کرونا "سونامی سلامت روان" در راه است! منبع: Newsweek / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- "اُم اینزل" روان پزشک در طول مدت طولانی فعالیت خود در زمینه سلامت روان، با موقعیت های روحی و روانی فراوانی روبه‌رو بوده است.
این روان پزشک زمانی که آمریکایی ها بر اثر بمباران برج های دوقلوی نیویورک دچار سانحه شدند، مدیر مؤسسه ملی بهداشت روان (NIMH) شد.
"اُم اینزل" طی تحقیقاتش به این نتیجه دست یافت که ساکنان "لوئیزیانا" و "می سی سی پی" آوارهای طوفان "کاترینا" را پشت سر می گذارند، اما هیچ چیز در تجربه روان کاوی افراد توسط او هم چون ترس از ابتلاء به کرونا نبوده است.
"اُم اینزل" پس از بررسی تاب آوری روان شناختی افراد در مواجهه با کرونا به این نتیجه دست یافت که میلیون ها آمریکایی بیش از این که از بحران هایی هم چون بیکاری، فروپاشی اقتصادی و سایر بلایای طبیعی بترسند، نسبت به کرونا ترس بسیار وحشتناکی دارند.
تا جایی که تأثیرات منفی روانی ناشی از ترس ابتلاء به این ویروس بیش از تبعات ابتلای احتمالی است.
"اُم اینزل" این واکنش بسیار شدید مردم در خصوص کرونا را "سونامی سلامت روان" نامید و گفت در صورت عدم رفع مشکلات شهروندان قطعاً در آینده شاهد رشد شدید بیماری های روانی هم چون انزوا، خودکشی ها، سوء مصرف مواد مخدر، خشونت های خانگی و افسردگی خواهیم بود که ممکن است حتی تا سال ها در افراد ادامه یابد و پیش بینی می شود تبعات ناشی از مشکلات روحی و روانی ویروس کرونا همه گیر باشد.
"اینزل" می گوید: پیش از شیوع کرونا، سالانه شاهد مرگ ۱۱۰ هزار نفر در اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر و یا خودکشی بودیم، اما اکنون به وضوح مشخص است که بی توجهی به سلامت روان مردم در آینده ای نزدیک میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های روان ـ تنی را افزایش خواهد داد.
وی می افزاید: هیچ گاه در طول تاریخ تا این اندازه ضرورت مراقبت از بهداشت روانی شهروندان احساس نمی شد. به جرأت می توان گفت تلفات روانی در نتیجه گسترش افسردگی و ناامیدی در ماه های آینده بسیار بیشتر از مرگ و میر ناشی از ابتلاء به کرونا خواهد بود.

 

دوشنبه ۸ ژوئن ۲۰۲۰
(برابر با ۱۹ خرداد ۱۳۹۹)