کد خبر : 249482 تاریخ : ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۲ خرداد - 15:25
ترجمه اختصاصی خطر موج دوم شیوع کرونا و لغو پروازها بیخ گوش شرکت های هواپیمایی منبع: یورونیوز/ ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- یکی از تأثیرات قابل توجهی که در دوران کرونا با آن مواجه هستیم، کاهش درآمدهای شرکت های هواپیمایی به دلیل انسداد مرزهای میان کشورها برای جلوگیری از شیوع گسترده تر کروناست.
درواقع دولت های مختلف با هدف کاهش انتشار کرونا اقداماتی در زمینه ممانعت از ورود و خروج به کشورشان را وضع کردند تا شرایط بهبود یابد.
به دنبال این تصمیم شاهد کاهش فعالیت های شرکت های هواپیمایی و به تبع آن اُفت بسیار شدید کسب و کار در این حوزه شدیم.
به طوری که بسیاری از این شرکت ها در سراسر جهان اعلام کرده اند در مرز ورشکستگی قرار گرفته اند و نمی توانند با این رویه ادامه دهند و باید هر چه سریع تر ضمن اتخاذ تدابیر جدی تر برای مقابله با کرونا امکان آمد و شد میان کشورها فراهم شود.
در حال حاضر آسیب های مالی شدیدی متوجه شرکت های هواپیمایی در سراسر جهان شده است و این طور که به نظر می رسد تا مدت ها بعد از کرونا نیز نتوانند زیان های مالی شان را جبران کنند و با چالش های بسیار جدی مواجه باشند.  
چند ماهی است که کلیه پروازها متوقف شده است و این طور که از اوضاع بر می‌آید نمی توان انتظار داشت شرایط قبل به زودی ایجاد شود و بازیابی توان عملیاتی خطوط هواپیمایی مدت ها زمان خواهد برد.
بسیاری از شرکت های هواپیمایی هم چون "لوفتهانزا" روزگاری نه چندان دور بسیار رونق داشتند و مسافران بسیاری را حمل می کردند و به تبع آن درآمدهای مناسبی نیز کسب می کردند. این شرکت هواپیمایی در سال ۱۹۵۰ میلادی (برابر با ۱۳۲۹ هجری ـ شمسی) روزانه ۳ هزار مسافر جا به ‌جا می‌کرد اکنون فقط ۳۵۰ هزار مسافر دارد و به شدت از رونق افتاده است.
پیش از شیوع کرونا رویه این گونه بود که مقصد و زمان پروازها از قبل مشخص می شد، اما در حال حاضر علاوه بر کاهش پروازها فقط چند ساعت پیش از جا به جایی مسافران مشخص می شود که مقصد پروازها کجاست.
بعضاً شرایط به گونه ای بوده است که در آخرین ساعات منتهی به پرواز شاهد لغو سفر بوده ایم که علت آن عدم موافقت کشور مقصد به دلیل جلوگیری از رشد کرونا بوده است.
در شرایط کنونی بسیاری از متخصصان حوزه پزشکی هشدارهایی در خصوص موج دوم کرونا در دنیا مطرح می کنند و بر اساس آمار رسمی ارائه شده از میزان تلفات این ویروس می توان گفت چندان بعید نیست که به زودی شاهد موج دیگری از شیوع کرونا ویروس باشیم.
در چنین وضعیتی قطعاً شرکت های هواپیمایی با توجه به محدودیت های بیشتر جا به جایی مسافران
و لغو پروازها با شرایط سخت تری از نظر کسب درآمد مواجه خواهند شد.

۱۱ ژوئن ۲۰۲۰ میلادی
(برابر با پنج شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹)