کد خبر : 249506 تاریخ : ۱۳۹۹ جمعه ۲۳ خرداد - 17:18
قاره سبز؛ لبه پرتگاه بحران اقتصادی منبع: یورونیوز/ ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- بسیاری از کشورهای اروپایی اخیراً با بحران های اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند و اکنون شیوع ویروس کرونا موجب شده تا بحران های اقتصادی تا حد زیادی گسترش یابند.
تا جایی که می توان اقتصاد قاره سبز را در لبه پرتگاه دانست و تأکید کرد باید برای خروج از این وضعیت، دولت های اروپایی تدابیری بیاندیشند.
در زمینه های مختلف اقتصادی قاره اروپا مشکلاتی را طی سال های اخیر تجربه کرده است. از آن جمله می توان به رشد شمار بیکاران در اروپا اشاره کرد که کرونا موجب شد افراد بیشتری شغل شان را از دست بدهند.
البته بیکاری در شرایط کرونایی فقط مختص قاره اروپا نیست و در دیگر کشورها نیز این اتفاق افتاده است.
بر اساس آمار رسمی موجود می توان گفت متوسط نرخ اشتغال در کشورهای عضو اتحادیه اروپا 0/1 درصد و منطقه یورو 0/2 درصد کاهش یافته است.
مرکز آمار اتحادیه اروپا تخمین زده است که تا پایان سه ماهه نسخت سال ۲۰۲۰ میلادی (برابر با سال ۱۳۹۹ هجری ـ شمسی) ۲۰۹ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در سطح اتحادیه اروپا شاغل بوده باشند که از این تعداد، ۱۶۰ میلیون و ۴۰۰هزار نفر ساکن کشورهای عضو منطقه یورو بوده اند.
بر اساس این گزارش، اسپانیا بیشترین رشد شمار بیکاران را تجربه کرده است و در مقابل جمهوری چک کشوری است که نرخ بیکاری در آن کم تر از دیگر کشورهاست.
علاوه بر بحران اشتغال شاهد بحران دیگری یعنی کاهش رشد اقتصادی در قاره سبز نیز هستیم.
آن طور که آمارهای منتشر شده توسط مرکز آمار اروپا نشان می دهند اقتصاد ایتالیا طی ماه های اخیر رشد صفر درصدی را به خود دیده است.
سایر کشورهای اروپایی نیز به تناسب با کاهش شدید رشد اقتصادی مواجه شده اند که بی سابقه است.
در برخی کشورهای اروپایی حتی شاهد رشد منفی نیز بودیم.
برای نمونه می توان به رشد منفی 3/8 درصد در کشور پرتغال و هم چنین منفی 2/6 درصد در اتریش اشاره کرد.
آلمان نیز در زمره کشورهایی است که با ثبت رشد منفی ۲/۲ درصد وضعیت نامناسبی را در زمینه رشد اقتصادی تجربه می کند.

جمعه ۱۲ ژوئن ۲۰۲۰
(برابر با ۲۳ خرداد ۱۳۹۹)