کد خبر : 249509 تاریخ : ۱۳۹۹ جمعه ۲۳ خرداد - 19:22
بت های فلزی فرهاد قنبری

نوآوران آنلاین- شش میلیون نفر  برای خرید خودرو ثبت نام کرده اند. (اکثریت قریب به اتفاق افرادی که ثبت نام نکرده اند به علت عدم احراز صلاحیت های اعلامی بوده است) حالا ایران خودرو و سایپا هم به بت خانه های ما اضافه شده اند. حالا هر روز باید چشمان مان را به دستان مهربان گردانندگان گوی های قرعه کشی بدوزیم تا شاید قرعه خوشبختی این بار نصیب ما شده و ما را غرق در شعف و شادی کند.
خودرو از عجیب ترین بت های های قرن ماست‌. مردم با وسواسی به مراتب بیشتر از وسواس برای حفظ رابطه با همسر، فرزندان و... از خودروهای شان مراقبت می کنند. تمام دقت خود را صرف می کنند تا اندک خط و خشی بر روی آن ها نیافتد. مانند بتکده دور آن می چرخند؛ به سر و رویش دستمال می کشند و....
امروزه چشم های از حدقه درآمده و حریصی هر روز با حسرت به خودروهای لوکس پارک شده در بنگاه ها می نگرند. امروزه در خیابان ها چشم ها با سرعتی غیر قابل اندازه گیری خودروهایی که صدای و شکل عجیب تر دارند را با هوس و افسوسی جانکاه دنبال می کنند.
امروز خودروها جای انسان ها را گرفته اند.
امروزه خودرو کالایی در خدمت انسان نیست، بلکه این انسان است که ماه ها و سال ها در کارخانه و اداره و کارگاه جان می کند و تلاش می کند تا به هر طریقی پول بیش تری جمع کرده تا پای این "عروس و داماد آهنی" خود بریزد. سیکلی که پس از مدتی دو باره به راه می افتد و انسان را به تلاش بیش تری وامی دارد تا با تلاش بیش تر شاید مدل خودروی خود را کمی ترقی ببخشد. امروزه انسان به مانند برده ای رام در خدمت این هیولای فلزی قرار گرفته است.
آن چه انسان در این بازار پر هیاهوی پر سر و صدای "بت فلزی" فراموش کرده است، روح زندگی ست. انسان فراموش کرده است به چیزی که هنگام تنهایی و افسردگی و بی معنایی حاصل از زندگی به آن نیاز دارد نه خودرو لوکس خارجی، بلکه دستان مهربان و آغوش گرم انسان هاست. انسان فراموش کرده است که در تنهایی و مشقت های زندگی آغوش کشیدن فرمان خودرو یا تکیه دادن به درب خودرو، التیام بخش دردهای او نخواهد بود. انسان فراموش کرده است تنها چیزی که ارزش واقعی آن را دارد که برای آن تلاش کند، مرتب بر روی غبارهای آن دستمال بکشد، با وسواسی عجیب خش های آن را رفو کند و هر از چندگاهی آن را شست و شو دهد نه خودرو، بلکه قلب و روح خویش و نحوه برقراری رابطه با سایر انسان هاست.