کد خبر : 249515 تاریخ : ۱۳۹۹ جمعه ۲۳ خرداد - 22:58
بازگشت لالیگا؛ البته بدون تماشاگر منبع: یورونیوز/ ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- رقابت های لالیگا بامداد جمعه ۱۲ ژوئن ۲۰۲۰ (برابر با ۲۳ خرداد ۱۳۹۹) از سر گرفته شد.
پس از آن که به دلیل همه گیری کروناویروس به مدت سه ماه لالیگا به حالت تعلیق درآمد، اما اکنون مجدد این رقابت ها از سر گرفته شد.
البته به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا تمام بازی های فوتبال در اسپانیا بدون هواداران انجام خواهد شد و مقامات سعی خواهند کرد جلوی جمع شدن هواداران در خارج از ورزشگاه ها را بگیرند و تنها چند روزنامه نگار مجاز به پوشش مسابقات خواهند بود.
"جوریس اورز" مدیر ارشد ارتباطات در لالیگا طی گفت و گویی با یورونیوز تشریح کرد که چگونه از شیوه های تشویق برای تحریک بیشتر بازی ها استفاده می شود.
وی می گوید: در پخش بین الملل هر کسی که در خارج از اسپانیا لالیگا را تماشا کند، یک جایزه مجازی خواهد داشت.
بازیکنان نیز با وجود کرونا اما ضمن رعایت موارد بهداشتی هم چنان به تست های منظم و حفظ اقدامات ایمنی و بهداشتی دقیق ادامه می دهند.
لالیگا سعی کرده کلیه برنامه های سفر را برای کلوپ های مختلف تنظیم کند تا به این ترتیب خطر عفونت را محدود کند.
"جوریس اورز" گفت: ما واقعاً سعی می کنیم مانع از انتشار کرونا شویم و لالیگا مراقب همه سفرها برای همه باشگاه هاست. از جمله این اقدامات می توان به رزرو هواپیماهای چارتر، رزرو قطار، اتوبوس و همچنین اسکان ورزشکاران در هتل های مطمئن اشاره کرد که البته این مورد آخر تا حدی دشوار است؛ چرا که در اسپانیا همه هتل ها فعالیت شان را آغاز نکرده اند و هم چنان به دلیل کرونا تعطیل هستند.
 او معتقد است که در این دوره از مسابقات لالیگا رقابت های بی سابقه ای را شاهد خواهیم بود که می توان آن را "فصلی واقعاً هیجان انگیز" تلقی کرد.
"خاویر تباس" رئیس لالیگای اسپانیا نیز انتظار دارد باشگاه های این کشور به جای نقل و انتقالات بزرگ، مبادله مستقیم بازیکنان را انجام دهند؛ تا به این ترتیب با تاثیرات اقتصادی کرونا ویروس مقابله کنند.
وی افزود: واضح است كه اگر مبادلات بازیکن بیشتر باشد، معاملات نقدی مستقیم كمتر صورت خواهد گرفت.
"خاویر تباس" گفت: انتظار ندارد بازار نقل و انتقالات لیگ اسپانیا بیش از ۸۰۰ میلیون یورو در مقایسه با ۳ میلیارد یورو در تابستان گذشته نقل و انتقال بازیکن داشته باشد.

شنبه ۱۳ ژوئن ۲۰۲۰
(برابر با ۲۴ خرداد ۱۳۹۹)