کد خبر : 249603 تاریخ : ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۵ خرداد - 22:32
سقوط قیمت ها برای سومین ماه متوالی در امریکا منبع: اکونومیک نیوز/ ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- قیمت محصولات غذایی برای مصرف کنندگان در ایالات متحده آمریکا برای سومین ماه متوالی کاهش یافت و دولت ایالات متحده موفق به کنترل تورم بود.

برخی تحلیلگران علت اصلی افت قیمت ها را فروکش کردن تقاضای شهروندان به دنبال رکود ناشی از بیماری همه گیر کرونا عنوان می کنند.

وزارت کار ایالات متحده آمریکا اخیراً اعلام کرد: شاخص قیمت مصرف کننده پس از افت 0.8 درصد در ماه آوریل 2020 میلادی (برابر با فروردین 1399 هجری ـ شمسی) 0.1 درصد کاهش یافته است که بیشترین کاهش بوده است.

دفتر ملی تحقیقات اقتصادی ایالات متحده آمریکا نیز اعلام کرد: اقتصاد آمریکا در ماه فوریه 2020 میلادی (برابر با بهمن 1398 هجری ـ شمسی) به شدت سقوط کرد. بسیاری از مشاغل به دلیل جلوگیری از سرعت رشد کرونا تعطیل شدند و همین امر موجب شد تا تقریباً اقتصاد این کشور قفل شود.  

شاخص قیمت مصرف کننده در ماه مه 2020 میلادی (برابر با اردیبهشت 1399) پس از کاهش 0.4 درصدی در ماه آوریل به استثنای عناصر غذایی و انرژی ناپایدار به 0.1 درصد کاهش یافت که این بزرگ ترین افت از سال 1957 میلادی (برابر با 1336 هجری ـ شمسی) است. 

"فدرال رزرو" اعلام کرد: شاخص قیمت مصرف کننده در ماه آوریل 2020 میلادی (برابر با 26 فروردین 1399 هجری ـ شمسی) 1.03 درصد افزایش داشته است که این کم ترین پیشرفت است.

وزارت کار ایالات متحده آمریکا عنوان کرد: بسیاری از فعالیت های اقتصادی طی ماه های اخیر به دلیل گسترش کرونا به حالت تعلیق در آمده است و تقاضا برای خرید توسط مردم به شدت کاهش داشته و رکود بی سابقه ای را اقتصاد امریکا تجربه می کند؛ رکودی که موجب شد تا قیمت ها شکسته شوند و تورم در این کشور کنترل شود.

این وزارتخانه افزود: با وجود این که کنترل تورم اقدامی خوشایند است، اما در کنار این اتفاق شاهد مسائل تلخی هم چون ورشکستگی بسیاری از شرکت ها و مؤسسات هستیم که قابل جبران نخواهد بود. هنوز بسیاری از شرکت های اقتصادی میزان زیان شان را برآورد نکرده اند که به نظر می رسد پس از بررسی به نتایج تلخی از میزان ضررهای اقتصادی شان برسند.    

 

دوشنبه ۱۵ ژوئن ۲۰۲۰
(برابر با ۲۶ خرداد ۱۳۹۹)