کد خبر : 249655 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۷ خرداد - 13:52
کره شمالی و جنوبی در وضعیت جنگی منبع: یورونیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- امروز سه ‌شنبه 16 ژوئن 2020 (برابر با 27 خرداد 1399) دفتر ارتباط بین دو کره شمالی و جنوبی دچار انفجار شد.
منابع خبری اعلام کردند که این اقدام توسط کره شمالی صورت گرفته است.   
ساختمان دفتر ارتباط بین دو کره شمالی و جنوبی، در شهر "کائسونگ" در خاک کره شمالی قرار دارد.
تا کنون وزارت اتحاد این کشور وقوع انفجار را تأیید کرده است.
پیش تر طی بیانیه ای اعلام شده بود که ستاد مشترک ارتش خلق کره شمالی در حال مطالعۀ یک "برنامه اقدام" برای ورود دوباره به مناطقی است که در چهارچوب پیمان دو کره در سال ۲۰۱۸ میلادی (برابر با سال 1397 هجری ـ شمسی) تخلیه نظامی شده بودند؛ تا دوباره خط مقدم را به دژی محکم تبدیل کند.
مدتی است که تنش میان دو کره شمالی و جنوبی قوت گرفته است و کره شمالی اعتراضاتی علیه عملکرد گروه ‌هایی در کره جنوبی مبنی بر توزیع اعلامیه ‌هایی که دارای مطالبی علیه رهبر کره شمالی در مناطق مرزی هستند مطرح کرده است.  
در ادامه تنش ها میان کره شمالی و جنوبی نهایتاً امروز سه شنبه ۱۶ ژوئن ۲۰۲۰ (برابر با ۲۷ خرداد ۱۳۹۹) دفتر ارتباط بین دو کره شمالی و جنوبی در ساعت 14:49 به وقت محلی منفجر شد.
بالاخره پیونگ‌یانگ تهدیدهایش را عملی کرد. او طی روزهای اخیر چندین بار به طور جدی تهدید کرده بود.
بامداد سه‌شنبه ستاد مشترک ارتش کره شمالی اعلام کرد که آمادگی کامل برای هر اتفاقی را دارد و احتمال اقدام نظامی دور از انتظار نیست.
دفتر ارتباط بین دو کره شمالی و جنوبی حدود 2 سال قبل با هدف کاهش تنش میان دو کره ایجاد شده بود و اکنون انفجار آن، بحث برانگیز است و روابط بین دو کره شمالی و جنوبی را سخت خواهد کرد.
سطح تنش ها به قدری طی روزهای اخیر میان دو کره بالا گرفته بود که "کیم یو ‌جونگ" خواهر رهبر کره شمالی نیز از قبل عنوان کرده بود که دفتر ارتباط بین دو کره بیهوده است و باید تخریب شود.
از سال 1950 تا ۱۹۵۳ میلادی ( برابر با 1329 تا 1332 هجری ـ شمسی) کره شمالی و جنوبی با یک دیگر درگیر جنگ بودند و حتی با وجود آتس بس، سطح روابط میان این دو همسایه تا حدی همواره همراه با تنش بوده است و اکنون نیز با انفجار ساختمان دفتر مرزی دو کره این دو همسایه در وضعیت جنگی قرار گرفته اند.

سه شنبه ۱۶ ژوئن ۲۰۲۰
(برابر با ۲۷ خرداد ۱۳۹۹)