کد خبر : 249657 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۷ خرداد - 23:57
اپل انحصارگرا ! منبع: رویترز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- مقامات اتحادیه اروپا اپل را به انحصارگرایی متهم کردند و تحقیقاتی در این زمینه آغاز کردند.

کمیسیون اروپا در این خصوص گفت: تحقیقاتی جهت بررسی الزام اپل به وادار كردن برنامه نویسانش برای طراحی سیستمی که فقط امکان استفاده درون برنامه ای را فراهم می کند، صورت می گیرد.

این تحقیقات همچنین به دنبال اطلاعات غیر رسمی دریافت شده توسط تنظیم کننده ها، تمام برنامه هایی را که با اپل در اروپا رقابت می کنند و می توانند برنامه های بازی های (icloud) باشند، پوشش می دهند.

اسپاتیفای  (Spotify)یک رسانه جاری موسیقی، پادکست و ویدئو است که مدیریت حقوق دیجیتال محتوای محافظت ‌شده از ناشران موسیقی و شرکت ‌های رسانه ‌ای را فراهم می ‌کند، از این اقدام اتحادیه اروپا استقبال کرد.           

"مارگرت وستاگر" کمیسر رقابت اتحادیه اروپا نیز طی بیانیه ای گفت: به نظر می رسد اپل وقتی توزیع برنامه ها و مطالب را برای کاربران دستگاه های محبوب اپل به دست می آورد، در حقیقت نقش"دروازه بان" را ایفا می کند.

شرایط و ضوابط اپل در مورد نحوه استفاده از خدمات پرداخت موبایل (Apple Pay) در برنامه ها و وب سایت های بازرگانان و همچنین امتناع شرکت از اجازه دسترسی رقبا به سیستم پرداخت نیز دومین علت تحقیق مقامات اروپایی از شرکت اپل است.

کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا به شدت نسبت به اقدام شرکت اپل در ممانعت از آگاه شدن دارندگان محصولات آیفون و آیپد از نحوه خرید برنامه خارج از فروشگاه مجازی غول فناوری آمریکایی (App  Store) واکنش نشان داده است.

این کمیسیون هم چنین نسبت به نقض فضای رقابتی در بازار اروپا توسط اپل ابراز نگرانی کرده است.

روز دوشنبه 16 مارس 2020 میلادی (برابر با 26 اسفند 1398) کشور فرانسه شرکت اپل را به دلیل رفتار انحصارگرایانه اش به پرداخت مبلغ یک میلیارد و صد میلیون یورو جریمه کرد؛ چرا که این شرکت کنترل قیمت‌ ها را کاملا در انحصار خود دارد و شرایط ناعادلانه ای از طریق افزایش وابستگی به خود ایجاد کرده است.

 

چهارشنبه 17 ژوئن 2020

(برابر با 28 خرداد 1399)