کد خبر : 249659 تاریخ : ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۸ خرداد - 13:26
پنهان ماندن"کیم جونگ اون" در بحبوحه بحران دو کره منبع: یونهاپ/ ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- دیروز سه شنبه 16 ژوئن 2020 (برابر با 27 خرداد 1399) به دستور کره شمالی ساختمان دفتر ارتباطی کره شمالی و جنوبی در " کائسونگ" منفجر شد.

این اتفاق که پیش تر خواهر رهبر کره شمالی نسبت به وقوعش تهدیداتی را مطرح کرده بود، اکنون به عامل اصلی تنش میان دو کره تبدیل شده است و آینده ادامه روابط این دو همسایه شمالی و جنوبی را در خطر قرار می دهد.

این کنش کره شمالی قطعاً از سوی کره جنوبی بدون پاسخ نخواهد بود و این کشور نیز اقداماتی در این راستا خواهد داشت.

در چنین شرایطی که دو کره در رابطه با یک دیگر در شرایط حساس و خطرناکی قرار گرفته اند، انتظار می رفت که "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی در انظار عمومی حاضر می شد، اما او هم چنان غایب است و امور مربوط به کشور را خواهرش انجام می دهد.

از آن جمله می توان به تهدید چندی پیش خواهر "کیم جونگ اون" اشاره کنیم که کره جنوبی را خطاب قرار داد.

در چنین شرایطی این سؤال ایجاد می شود که چرا "کیم جونگ اون" در انظار عمومی حاضر نمی شود.

روز یک شنبه 7 ژوئن 2020 (برابر با 18 خرداد 1399) خبری از حضور "کیم جونگ اون" با لباسی نامعمول در جلسه دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب حاکم کارگر کره منتشر شد و بعد از آن دیگر خبری از وی و حضورش در امور مهم کشور کره شمالی به گوش نخورد.

در این مدت خواهر "کیم جونگ اون" بسیاری از مسائل را هدایت می کرد و طی بیانیه ای اظهار داشت: با کسب اجازه از "کیم جونگ اون" و هماهنگی با او صحبت می کند. 

برخی بر این باورند که علت ناپدید شدن رهبر کره شمالی این است که اکنون قصد دارد با غیبت خود، از روابط پر تنش دو کره فاصله بگیرد و به این ترتیب روابط دو کشور سریع تر به روال قبل بازگردد و مشکلات رفع شود.

اما آن چه که در حال حاضر به طور مشخص دیده می شود این است که "کیم جونگ اون" مدتی است با غیبت های عجیبش ذهن ها را به خود مشغول کرده است.

 

چهارشنبه ۱۷ ژوئن ۲۰۲۰

(برابر با ۲۸ خرداد ۱۳۹۹)