کد خبر : 249661 تاریخ : ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۹ خرداد - 00:28
کرونا بازار خودروی قاره سبز را به کُما برد! منبع: یورو نیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- با همه گیر شدن کرونا در سراسر دنیا بسیاری از کشورها برای در امان ماندن از این ویروس اقدام به اجرای طرح قرنطینه سراسری کردند.

به گفته پزشکان تنها راه ریشه کن کردن کرونا این است که افراد از تجمع بپرهیزند و قرنطینه شهرها در چنین شرایطی تنها راهکاری است که دولت ها اجرا می کنند.

گر چه به گفته پزشکان قرنطینه سراسری در بسیاری از شهرهای اروپایی دیرهنگام بود و باید دولت ها زودتر اقداماتی در این زمینه انجام می دادند، اما همین قرنطینه دیرهنگام نیز تا حد زیادی موجب رکود اقتصادی در همه بخش ها شد.

یکی از این بخش ها حوزه خودروست که کاهش فروش را تجربه کرد.

رکود اقتصادی در کشورهایی که آمار شیوع کرونا در آن ها بالاست شدیدتر بوده است.

بر اساس آمارهای موجود می توان گفت معاملات در بازار خودرو در قاره سبز حدود 52 درصد کاهش داشته است که رقم قابل توجهی می باشد و عملاً به معنای رکود بی سابقه در این بازار است.

بازار خودروی اروپا تا کنون چنین روزگار بی رمقی را به خود ندیده بود.

این رکود به قدری سنگین بود که حتی کاهش محدودیت های اجتماعی و بازگشایی بخش های مختلف نیز نتوانست رونق رفته از بازار خودرو را بازگرداند.

طی ماه های اخیر که کرونا سراسر اتحادیه اروپا را فرا گرفته است، اقتصاد این قاره در مرز سقوط قرار گرفته و روزهای بسیار بدی را تجربه کرده و یک ماه اخیر نیز اوضاع سخت تر شده است.

بسیاری از نمایندگی‌ های فروش خودرو اعلام کردند که میزان فروش شان طی مدتی که کرونا شیوع یافته است به 5/41 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

طی ماه های اخیر همه شرکت های خودروسازی اروپا کاهش فروش داشته اند و آمار فروش خودرو به ترتیب در کشورهای اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و آلمان که بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را داشتند،‌ اُفت یافته است.

به دنبال رکود بی سابقه در بازار خودرو بسیاری از خودروسازان اروپایی قصد دارند اقدام به تعدیل نیروی انسانی شان کنند تا به این ترتیب بخشی از زیان های شان جبران شود.

 

پنج شنبه 18 ژوئن ۲۰۲۰

(برابر با 29 خرداد ۱۳۹۹)