کد خبر : 249666 تاریخ : ۱۳۹۹ جمعه ۳۰ خرداد - 01:30
خط و نشان کشیدن کره جنوبی برای همسایه شمالی خود منبع: یونهاپ / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- این روزها روابط کره شمالی و جنوبی در شرایط خطرناکی قرار دارد.

پس از اقدام کره شمالی در انفجار ساختمان دفتر ارتباطی دو کره روابط دو همسایه تیره و تار شد و تهدیداتی از سوی هر دو کشور نسبت به یک دیگر مطرح شد.

اکنون کره شمالی اقدام به اعزام سربازان به پاسگاه های مرزی کرده است. این اعلام آمادگی برای رویارویی احتمالی نظامی نشانه خوبی از روابط دو کره نیست.   

در واکنش به این اقدام، کره جنوبی نیز اعلام کرد: از نزدیک، تحرکات نظامی کره شمالی را رصد می کنیم ولی تا کنون هیچ گونه اقدام غیر معمولی از این کشور مشاهده نشده است. اگر پیونگ یانگ اقدام نظامی تحریک آمیزی علیه کره جنوبی انجام دهد، بهای آن را پرداخت خواهد کرد.

در شهر مرزی "کائه سونگ" و هم چنین منطقه توریستی کوهستان "کومگانگ" تعداد زیادی سرباز تحت امر کره شمالی دیده می شوند که برای ایجاد آمادگی این کشور در برابر اقدامات متقابل کره جنوبی مستقر شده اند.

بیش از 20 سال تلاش شد تا دو کره روابط مسالمت آمیزی داشته باشند و حتی دفتری برای کاهش تنش ها و گسترش روابط خوب دو کره ایجاد شد که با اقدام اخیر کره شمالی همه آن تلاش ها بی حاصل شد.

در همین رابطه "کیم یو-گیون" معاون مشاور امنیت ملی کره جنوبی، تخریب این دفتر را پایان گسترش مناسبات بین کره شمالی و جنوبی عنوان کرد و گفت: هر اتفاق ناگواری که رخ دهد کره شمالی مسؤول آن است؛‌ چرا که آغاز کننده تنش است و اکنون نیروهای نظامی اش را در مناطق مرزی مستقر کرده است و قصد دارد دوباره نیروهای نظامی بیشتری را به مرز کشورش با کره جنوبی اعزام کند.

کره جنوبی نیز اعلام کرده است که تهدیدات کره شمالی را بی پاسخ نمی گذارد. تداوم این حالت آماده باش، روزهای متلاطمی را در شبه جزیره کره رقم خواهد زد.  

گفتنی است تمام تنش های ایجاد شده میان کره شمالی و جنوبی به دنبال پخش اعلامیه علیه حکومت کره شمالی در شهرهای مرزی توسط کره جنوبی است.

 

جمعه 19 ژوئن ۲۰۲۰

(برابر با 30 خرداد ۱۳۹۹)