کد خبر : 249676 تاریخ : ۱۳۹۹ جمعه ۳۰ خرداد - 13:25
سنگینی سایه کرونا بر سرنوشت مبهم جشنواره ‌های "کن" و "برلین" منبع: variety / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- در حال حاضر سایه کرونا بر همه فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، هنری و ... سنگینی می کند.

بسیاری از کشورها با اجرای طرح قرنطینه سراسری مهم ترین فعالیت های اقتصادی را نیز لغو کردند.

در زمینه فعالیت های هنری نیز در سراسر دنیا شاهد لغو تئاترها، کنسرت های زنده موسیقی، سینماها و ... هستیم.

یکی از مراسم بسیار مهم در حوزه هنری که برگزاری اش به تعویق افتاد، مراسم مهم اهدای جوایز سینمایی اسکار است.

این مراسم همواره در زمان مقرر و با حضور هنرمندان برگزار می شد، اما اکنون شرایط متفاوت است و برای این تجمعات این چنینی موجبات گسترش بیش از پیش کرونا را فراهم نکند، مسؤولان برگزاری آن را به زمان دیگری موکول کردند.

قرار بود بر اساس پیش بینی ها برای برگزاری نود و سومین مراسم اسکار آماده می شدیم، اما اکنون نه تنها این مراسم بلکه برگزاری سایر جشنواره ها هم چون جوایز فیلم بفتا و جشنواره ‌های "کن" و "برلین" نیز تحت تاثیر این اتفاق در هاله از ابهام قرار گرفته است و مشخص نیست کرونا چه سرنوشتی برای این فستیوال ها رقم خواهد زد.

این طور که مشخص است همان طور که شاهد دومینوی تهاجم ویروس کرونا به همه کشورها هستیم، اکنون شاهد دومینوی لغو فعالیت های مهم هنری یکی پس از دیگری نیز هستیم.

در واکنش به تأخیرهای ایجاد شده "تیری فرمو" مدیر فستیوال کن گفت: جشنواره فیلم "کن" مانند همیشه در ماه مه برگزار خواهد شد و تغییر تاریخ آکادمی اسکار اثری روی "کن" ندارد.

این اظهار نظر مدیر فستیوال کن در حالی مطرح می شود که کرونا هم چنان در کشورهای مختلف دنیا قربانیانی دارد و شمار مبتلایان روز به روز در حال افزایش است.

از دیگر سو باید به این نکته اشاره کرد که فیلمسازها با توجه به تعطیلات ایجاد شده امکان نمایش مناسب فیلم های شان را نیافتند و جشنواره های فصلی به طور معمول پس از برگزاری مراسم اسکار باید برگزار شوند تا تداخلی در این زمینه در برنامه ها ایجاد نشود.

 

جمعه 19 ژوئن ۲۰۲۰

(برابر با 30 خرداد ۱۳۹۹)