کد خبر : 249723 تاریخ : ۱۳۹۹ شنبه ۳۱ خرداد - 18:40
گونه شناسی اختلاس ـ از خاوری تا منصوری فرهاد قنبری/ کنشگر اجتماعی

نوآوران آنلاین- شیوه مواجهه محمود رضا خاوری و قاضی غلامرضا منصوری با اتهام اختلاسگری و فساد اقتصادی آن هم در زمانی که بار و بندیل را بسته و از کشور خارح شده اند، می تواند کلاس آموزشی و درس عبرتی برای تمام اختلاسگران ریز و درشت در کشور باشد.

جناب خاوری از همان ابتدای اعلام جرم، به طور کامل از انظار عمومی پنهان شد. خاوری هیچ گاه نه مصاحبه ای با رسانه ها کرده است و نه سعی در دفاع از خود داشته و نه تلاشی برای انقلابی و معتقد و مومن بودن خود داشته است.

خاوری در سکوت کامل چمدانش را بست و با کمترین حاشیه ای راهی بهشت اختلاسگران شد.

در مقابل قاضی منصوری از همان ابتداء که با اتهام اختلاس مواجه شد، سریعاً ویدئویی از خود تهیه کرده و از حرم و بیماری صعب العلاج و بازگشت به کشور سخن گفت.

قاضی منصوری با همین حرکت نشان داد که با رمز و رموز اختلاسگری و چگونگی خرج کردن و لذت بردن از آن آشنایی چندانی ندارد. منصوری با پر کردن این کلیپ نشان داد که بازی را درست بلد نیست و هنوز فکر می کند قاضی بازپرس فلان شعبه قوه قضاییه است که باید ورق را به نفع خود بازگردانده و روی روزنامه نگاران و منتقدان را کم کند.

قاضی منصوری نمی دانست که در این شرایط باید به مانند خاوری و بسیاری خاوری ها که حتی نام شان هم رسانه ای نمی شود، سریعاً اروپا را به مقصد بهشت اختلاسگران و مفسدان اقتصادی [کانادا] ترک کرده و در آن جا با نام و ظاهری کاملاً متفاوت به تجارت و بساز و بفروشی مشغول شود.

قاضی منصوری احتمالاً به این نکته که اکبر طبری دوستانی دارد که شهر به نامش می کنند، توجه چندانی نداشته است.